Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna dla mechaników samochodowych
Forum dla mechaników samochodowych
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

pogięte zawory ?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna -> Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barteek933
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Nie 17:12, 16 Wrz 2012    Temat postu: pogięte zawory ?

witam was znowu. przyjechał gość do mnie samochodem na pomiar sprężania i wyszło 15,15,15,9 i silnik na wolnych obrotach chodzi nie równo co jest oczywiste. czy waszym zdaniem możliwe jest to że rozrząd przeskakując załatwił tylko jeden cylinder nie ruszając innych ? a nawet jak trącił inne a trzymają ciśnienie ok to wymieniać je czy zostawić ? ja myślę żeby oddać tylko na wymianę tych podgiętych na 4 cylindrze. jutro biorę się za ściąganie głowicy. miałem robić to w sobotę ale na dodatek rozwaliło uszczelkę pod głowicą u mnie w vectrze i już nie chciałem sie za nic zabierać ...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:00, 16 Wrz 2012    Temat postu:

Nie bo inne też by miały słabą kompresję . Możliwe że pierścienie coś nie tak .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barteek933
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Nie 18:28, 16 Wrz 2012    Temat postu:

a jest w ogóle opcja że gdy trafią tłoki w zawory że uszkodzeniu ulegną tylko zawory na jednym cylindrze ? i że stracą tylko trochę ciśnienie a nie całkiem ? a jak się jeszcze by okazało że na tłokach są ślady po innych zaworach ale ciśnienie trzymają ok to zmieniać je czy zostawić ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:17, 16 Wrz 2012    Temat postu:

Nie ma takiej opcji . Ciśnienie się traci całkowicie wtenczas albo bardzo spada .
Słuchasz w ogóle co piszę ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:54, 16 Wrz 2012    Temat postu:

Przyjechał gość samochodem i jeszcze jak byś napisał co to za silnik ma ten gość 8 zaworowy czy 16 zaworowy sprawdź ten cylinder na metodę olejową,ale podpaliło zawór z stąd takie ciśnienie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
heniek53
Spec
Spec



Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 482
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: PODKARPACKIE
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 6:45, 17 Wrz 2012    Temat postu:

Tak jak pisze Roman nadpalony zawór lub może coś z gniazdem zaworowym. Głowica do zdjęcia i sprawdzenia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barteek933
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Pon 7:33, 17 Wrz 2012    Temat postu:

dziś ściągam głowicę. czyli mówicie że nawet jak się okaże że rozrząd jest przestawiony i tłok spotkał się z zaworami to 3 cylindry zostały nie naruszone a tylko na jednym zostały uszkodzone ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barteek933
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Pon 9:41, 17 Wrz 2012    Temat postu:

zrobiłem próbę olejową i na cylindrze który miał 9 pojawiło się 16. tylko jest jeszcze taka opcja że zsunęła się troche guma z miernika i mogło nie dociskać przy 4 cyl ... ale wiem już to że głowica na 100% dobra i nic nie rozbieram. sprawdzę szczelność dolotu jeszcze i tyle

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 9:46, 17 Wrz 2012    Temat postu:

barteek933 napisał:
dziś ściągam głowicę. czyli mówicie że nawet jak się okaże że rozrząd jest przestawiony i tłok spotkał się z zaworami to 3 cylindry zostały nie naruszone a tylko na jednym zostały uszkodzone ?

To jakby to było, pasek rozrządu przeskoczył i uszkodził tylko zawory na czwartym?? i co spowrotem naskoczył?? żeby nie uszkodzić na innych cylindrach?? trochę myśl.Pasek jak się przestawia to ładuje w te zawory które się nie domknęły a powinny się domknąć czy to ssące czy wydechowe,sprawdź ciśnienie z próbą olejową na tym cylindrze i zobaczysz czy puszczają pierścienie czy któryś zawór.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 10:15, 17 Wrz 2012    Temat postu:

napisał ze po 16 czyli pierscienie siedza kolego.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 12:27, 17 Wrz 2012    Temat postu:

Przeoczyłem nie doczytując.Przepraszam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:24, 17 Wrz 2012    Temat postu:

Gdzie napisał że 16 ? tam napisał 16 bar a nie ilość zaworów .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 10:11, 19 Wrz 2012    Temat postu:

soviet100 napisał:
Gdzie napisał że 16 ? tam napisał 16 bar a nie ilość zaworów .


chodziło o bary, które wyjasniaja usterke ze pierscienie siedza jezeli na próbie olejowej wzrosło o 7 barów cisnienie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 11:18, 19 Wrz 2012    Temat postu:

No tak czyli to co ja od samego początku mówiłem .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 11:36, 19 Wrz 2012    Temat postu:

Mógł jeszcze odkręcić korek wlewu oleju i sprawdzić jaki jest przedmuch,bo przy takiej różnicy w ciśnieniu jakby puszczały pierścienie to jest ogromny przedmuch do skrzyni korbowej i z korka wlewu oleju robi się rura wydechowa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 13:32, 19 Wrz 2012    Temat postu:

Zależy też od odpowietrzenia silnika .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 13:53, 19 Wrz 2012    Temat postu:

soviet100 napisał:
Zależy też od odpowietrzenia silnika .

Tak ale więcej nie można nic powiedzieć bo nie wiadomo jaki jest silnik 8V czy 16v a odpowietrzenie każdy ma inne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna -> Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin