Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
pogięte zawory ?

 
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
pogięte zawory ?
Autor Wiadomość
barteek933
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Post pogięte zawory ?
witam was znowu. przyjechał gość do mnie samochodem na pomiar sprężania i wyszło 15,15,15,9 i silnik na wolnych obrotach chodzi nie równo co jest oczywiste. czy waszym zdaniem możliwe jest to że rozrząd przeskakując załatwił tylko jeden cylinder nie ruszając innych ? a nawet jak trącił inne a trzymają ciśnienie ok to wymieniać je czy zostawić ? ja myślę żeby oddać tylko na wymianę tych podgiętych na 4 cylindrze. jutro biorę się za ściąganie głowicy. miałem robić to w sobotę ale na dodatek rozwaliło uszczelkę pod głowicą u mnie w vectrze i już nie chciałem sie za nic zabierać ...


Post został pochwalony 0 razy
Nie 17:12, 16 Wrz 2012 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
Nie bo inne też by miały słabą kompresję . Możliwe że pierścienie coś nie tak .


Post został pochwalony 0 razy
Nie 18:00, 16 Wrz 2012 Zobacz profil autora
barteek933
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Post
a jest w ogóle opcja że gdy trafią tłoki w zawory że uszkodzeniu ulegną tylko zawory na jednym cylindrze ? i że stracą tylko trochę ciśnienie a nie całkiem ? a jak się jeszcze by okazało że na tłokach są ślady po innych zaworach ale ciśnienie trzymają ok to zmieniać je czy zostawić ?


Post został pochwalony 0 razy
Nie 18:28, 16 Wrz 2012 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
Nie ma takiej opcji . Ciśnienie się traci całkowicie wtenczas albo bardzo spada .
Słuchasz w ogóle co piszę ?


Post został pochwalony 0 razy
Nie 19:17, 16 Wrz 2012 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Przyjechał gość samochodem i jeszcze jak byś napisał co to za silnik ma ten gość 8 zaworowy czy 16 zaworowy sprawdź ten cylinder na metodę olejową,ale podpaliło zawór z stąd takie ciśnienie.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 20:54, 16 Wrz 2012 Zobacz profil autora
heniek53
Spec
Spec



Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: PODKARPACKIE
Płeć: Mężczyzna

Post
Tak jak pisze Roman nadpalony zawór lub może coś z gniazdem zaworowym. Głowica do zdjęcia i sprawdzenia.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 6:45, 17 Wrz 2012 Zobacz profil autora
barteek933
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Post
dziś ściągam głowicę. czyli mówicie że nawet jak się okaże że rozrząd jest przestawiony i tłok spotkał się z zaworami to 3 cylindry zostały nie naruszone a tylko na jednym zostały uszkodzone ?


Post został pochwalony 0 razy
Pon 7:33, 17 Wrz 2012 Zobacz profil autora
barteek933
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Post
zrobiłem próbę olejową i na cylindrze który miał 9 pojawiło się 16. tylko jest jeszcze taka opcja że zsunęła się troche guma z miernika i mogło nie dociskać przy 4 cyl ... ale wiem już to że głowica na 100% dobra i nic nie rozbieram. sprawdzę szczelność dolotu jeszcze i tyle


Post został pochwalony 0 razy
Pon 9:41, 17 Wrz 2012 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
barteek933 napisał:
dziś ściągam głowicę. czyli mówicie że nawet jak się okaże że rozrząd jest przestawiony i tłok spotkał się z zaworami to 3 cylindry zostały nie naruszone a tylko na jednym zostały uszkodzone ?

To jakby to było, pasek rozrządu przeskoczył i uszkodził tylko zawory na czwartym?? i co spowrotem naskoczył?? żeby nie uszkodzić na innych cylindrach?? trochę myśl.Pasek jak się przestawia to ładuje w te zawory które się nie domknęły a powinny się domknąć czy to ssące czy wydechowe,sprawdź ciśnienie z próbą olejową na tym cylindrze i zobaczysz czy puszczają pierścienie czy któryś zawór.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 9:46, 17 Wrz 2012 Zobacz profil autora
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
napisał ze po 16 czyli pierscienie siedza kolego.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 10:15, 17 Wrz 2012 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Przeoczyłem nie doczytując.Przepraszam.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 12:27, 17 Wrz 2012 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
Gdzie napisał że 16 ? tam napisał 16 bar a nie ilość zaworów .


Post został pochwalony 0 razy
Pon 17:24, 17 Wrz 2012 Zobacz profil autora
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
soviet100 napisał:
Gdzie napisał że 16 ? tam napisał 16 bar a nie ilość zaworów .


chodziło o bary, które wyjasniaja usterke ze pierscienie siedza jezeli na próbie olejowej wzrosło o 7 barów cisnienie


Post został pochwalony 0 razy
Śro 10:11, 19 Wrz 2012 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
No tak czyli to co ja od samego początku mówiłem .


Post został pochwalony 0 razy
Śro 11:18, 19 Wrz 2012 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Mógł jeszcze odkręcić korek wlewu oleju i sprawdzić jaki jest przedmuch,bo przy takiej różnicy w ciśnieniu jakby puszczały pierścienie to jest ogromny przedmuch do skrzyni korbowej i z korka wlewu oleju robi się rura wydechowa.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 11:36, 19 Wrz 2012 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
Zależy też od odpowietrzenia silnika .


Post został pochwalony 0 razy
Śro 13:32, 19 Wrz 2012 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
soviet100 napisał:
Zależy też od odpowietrzenia silnika .

Tak ale więcej nie można nic powiedzieć bo nie wiadomo jaki jest silnik 8V czy 16v a odpowietrzenie każdy ma inne.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 13:53, 19 Wrz 2012 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin