Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
powietrze w układzie chłodzenia

 
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
powietrze w układzie chłodzenia
Autor Wiadomość
BigL25
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post powietrze w układzie chłodzenia
Mam problem z Volvo V70 z 2001r II 2.4T benzyna z gazem ale gaz jest zakręcony na butli. Otóż mam za wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia, każdy mechanior przypina winę głowicy. Głowica była robiona i sprawdzana pod kątem szczelności, sprawdzano liniałem równość bloku, po poskładaniu wszystkiego do kupy ciśnienie było dalej dość duże ale jak by mniej. Co ciekawe teraz powróciło to co działo się przed całym tym remontem. Wywala mi płyn ze zbiorniczka i rośnie temperatura. Po zatrzymaniu samochodu i otworzeniu korka na zbiorniczku wyrównawczym wywala mi płyn ale i powietrze. Gdy zejdzie całe powietrze temperatura wraca do normy.
Teraz gdy wrócił ten problem to razem z brakiem ogrzewania. Dodam że parę dni temu wymieniłem wymieniłem termostat. A gdy była robiona uszczelka pod głowicą to wymieniono także pompę wody i rozrząd.
Właśnie po pierwszym remoncie głowicy zakręciłem gaz, bo sądziłem że to on może dostawać się do układu chłodzenia, ale niestety chyba to i tak nie wiele dało.
I teraz co zrobiłem... spuściłem płyn chłodzący z układu. Sprawdziłem drożność nagrzewnicy, bo każdy mi zaczął przypinać brak ogrzewania zapchanej nagrzewnicy tylko ona jest drożna... Powiedzcie mi co robić?


Post został pochwalony 0 razy
Śro 12:29, 25 Gru 2013 Zobacz profil autora
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
Otwórz zbiorniczek na zimnym silniku weź sobie kogoś zeby odpalił silnik i dodal gazu a ty patrz czy w zbiorniczku lecą "bulki" jezeli tak to głowica, uszczelka albo blok pęknięty.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 13:20, 25 Gru 2013 Zobacz profil autora
BigL25
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
Z tego co kojarzę to tylko na rozgrzanym się to dzieje, w szczególności jak się jedzie. Na zimnym jest chyba właśnie spokój. Bo na wolnych obrotach nie ma tam aż tyle tego powietrza. Silnik chodzi równiutko i zbiera się jak powinien.

Czy idzie jakoś wyeliminować pęknięcie bloku?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez BigL25 dnia Śro 17:55, 25 Gru 2013, w całości zmieniany 3 razy
Śro 17:31, 25 Gru 2013 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Zacznij od wymiany korka w naczyniu wyrównawczym bo on powinien trzymać odpowiednie ciśnienie w układzie chłodzenia a ty stajesz i wtedy wywala płyn.Odpowietrz dobrze układ jeśli są odpowietrzenia na wężach.Korek jak odkręcisz to zawsze ci wywali płyn i nie wolno odkręcać na gorącym bo można się poparzyć.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 18:43, 25 Gru 2013 Zobacz profil autora
BigL25
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
A brak ogrzewania? Miałem ostatnio jakiś zamiennik nowy było to samo, pożyczałem też korki z innych Volvo i było to samo


Post został pochwalony 0 razy
Śro 20:07, 25 Gru 2013 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
To jest właśnie najgorsze że ci ogrzewanie nie grzeje a to oznacza powietrze w układzie chłodzenia a to uszczelka lub głowica.Zobacz po ile są głowice na allegro bo sprawdzać nie ma co.Ta głowica była sprawdzana na gorąco pod ciśnieniem czy tylko wzrokowo.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 22:01, 25 Gru 2013 Zobacz profil autora
BigL25
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
Głowica była sprawdzana w warsztacie na szczelność- ciśnieniowo. tylko jak wykluczyć jeszcze uszkodzenie w bloku?


Post został pochwalony 0 razy
Śro 22:06, 25 Gru 2013 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Blok silnika tak nie pęka bo to pęknięcie by musiało być pod uszczelką,co pokazywała stara uszczelka?były jakieś oznaki puszczania ciśnienia od strony bloku lub głowicy?Uszczelka była była założona jakaś dobra czy tańsza,odpowiednio dokręcona,możesz jeszcze spróbować ją dokręcić jak pójdzie to jest nadzieja jak nie to do góry ją.Tylko decyzja należy do...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Śro 23:56, 25 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz
Śro 23:48, 25 Gru 2013 Zobacz profil autora
BigL25
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
stara uszczela wyglądała na całą... jeden cylinder był taki jakiś 'czysty' z tego co kojarzę jeden tłok był jakiś taki jak by podmyty czysty nie wiem jak to określić

w zasadzie to dwie uszczelki tam już wpakowałem. na drugiej zrobiłem ok 6tys km. wąż wodny był twardawy, ale nie tak jak teraz. Wydaje mi się że wszystko było ok


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez BigL25 dnia Czw 0:13, 26 Gru 2013, w całości zmieniany 2 razy
Śro 23:59, 25 Gru 2013 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
I na tym wymytym cylindrze jest jakaś wada,to że węże są twarde to może myć dobrze bo po nagrzaniu właśnie stwarza się ciśnienie,tylko jakie może być nawet 0.6-0.8 atm.W Oplach jest dwa kolory korków o różnych ciśnieniach.
Też miał problemy tylko u ciebie ten wymyty tłok;
http://www.umserwis.fora.pl/mechanika-pojazdowa,2/fiat-1-6-16v,7648.html


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Czw 11:59, 26 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz
Czw 11:49, 26 Gru 2013 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin