Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Urwana szpilka Nissan Altima 1995

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Urwana szpilka Nissan Altima 1995
Autor Wiadomość
boss22
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Post Urwana szpilka Nissan Altima 1995
Witam. Jako swiezy na forum pozdro dla wszystkich. Prosilbym o mala porade. Mam urwana jedna szpilke z przodu w Nissanie Altima (wersja USA) dodam ze jest to klasyczny przednionapedowy McPherson.
Poradzcie bo juz nie pamietam jak to szlo: Czy jak odkrece duza nakretke od polosi to piasta ze szpilkami latwo zejdzie czy trzeba raczej drzec cala zwrotnice i potem naparzac mlotem na imadle zeby odzielic piaste od zwrotnicy (wybic z lozyska o ile sie nie myle)? Chodzi mi o to zeby wybic stara szpilke i nabic nowa a nie bardzo idzie to zrobic na aucie.
Dzieki za wszelkie info.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 5:56, 01 Wrz 2009 Zobacz profil autora
borys2121
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Płeć: Mężczyzna

Post
witaj. po zdemontowaniu zacisku i tarczy powinienes poradzic sobie z tym i to bez jakiegos wielkiego mlotka! jezeli chcialbys to zrobic na hi fi to proponuje zdjac zwrotnice wycisnac piaste nastepnie wycisnac szpilke i wcisnac nowa pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Wto 7:28, 01 Wrz 2009 Zobacz profil autora
boss22
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Post
borys2121 napisał:
witaj. po zdemontowaniu zacisku i tarczy powinienes poradzic sobie z tym i to bez jakiegos wielkiego mlotka! jezeli chcialbys to zrobic na hi fi to proponuje zdjac zwrotnice wycisnac piaste nastepnie wycisnac szpilke i wcisnac nowa pozdrawiam


Myslalem ze po zwolnieniu nakretki od polosi bedzie jakas szansa zeby wyjac sama piaste ze zwrotnicy bez jej wyciagania (zwrotnicy)
Czyli jednak trzeba rwac zwrotnice zeby wybic piaste? Ehhh chyba bede jezdzil na 3 albo dospawam sobie 4 szpilke i czesc Wink)
Ide to jeszcze rozebrac i zobacze dokladnie, moze faktycznie bedzie szansa wymienic ja na aucie. Dzieki wielkie.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 18:08, 01 Wrz 2009 Zobacz profil autora
boss22
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Post
nie ma szans zeby zmienic szpilke na aucie gdyz z tylu piasty jest blaszany kolnierz wookolo i nie ma wystarczajaco duzo przestrzeni zeby szpilka wyszla wiec trzeba sciagnac piaste. Pytanie: Czy piaste bede musial wycisnac na prasie ze zwrotnicy czy idzie to raczej wybic mlotem?


Post został pochwalony 0 razy
Śro 3:50, 02 Wrz 2009 Zobacz profil autora
grzegorz1805
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 585
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WIELKOPOLSKA
Płeć: Mężczyzna

Post
młotem wybijesz ale nowe łożysko


Post został pochwalony 0 razy
Śro 20:45, 02 Wrz 2009 Zobacz profil autora
michal801
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Post
We wszystkich nissanach które robiłem to szpilke wyjmowało się na samochodzie mimo że była blacha z tyłu ale było zawsze takie miejsce gdzie dało się ją wyjąć bez problemu.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 20:45, 02 Wrz 2009 Zobacz profil autora
Budziniak
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 181
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Warszawa-Wola
Płeć: Mężczyzna

Post
Odkręć pół oś odkręc koncówke ( bedziesz mógł mocniej skręcić cała kolumną ). Zdejmij tarcze i jażmo z zaciskiem. Dobierz jakąś STARĄ nasadke na rozmiar piasty od strony pół osi i napierdzielaj młotkiem Very Happy Chyba że łożysko jeszcz ORI to może potrzebana byc prasa Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Śro 20:54, 02 Wrz 2009 Zobacz profil autora
Gość







Post
zwalaj zwrotnicę na bok ,koledzy maja dobre pomysły ,ale ja sadzę ze nowego łozyska to ty w ten sposób nie wprasujesz ,ani nie wbijesz , tesz kiedys próbowałem sobie w ten sposób ułatwiać robote ,ale nic dobrego z tego nie wychodzi [nie fachowość]
Śro 22:13, 02 Wrz 2009
boss22
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Post
Wszytskim serdeczne dzieki za podpowiedzi. Chyba wybiore opcje cala zwrotnica out, przypomne sobie przynajmniej jak sie fajnie napierdziela sworznie zeby odskoczyly (brak sciagacza w warsztacie) heh (mialem dluzsza przerwe w mechanikowaniu Sad(... )
Dam znac czy piaste dalo sie wybic na imadle.
Przy okazji jakim momentem powinno sie dokrecac nakretke na polosi juz na tip top? Z tego co pamietam to dosyc dobrze dokrecalismy te nakretki a i przy odkrecaniu byly nieprzecietnie dojeb..e i bodajze darlismy dosc dluga rura zeby je odkrecic i to mnie martwi wlasnie ze u mnie beda tez tak dojechane na maxa...


Post został pochwalony 0 razy
Czw 3:25, 03 Wrz 2009 Zobacz profil autora
Budziniak
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 181
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Warszawa-Wola
Płeć: Mężczyzna

Post
Do odkręcania to ja zawsze urzywam pneumata. Szkoda kręgosłupa. A jak wyszczyścisz szczotką gwint to musi pójść. Z tym momentem to niech koledzy z auto datą się wypowiedzą Very Happy
A z wyjęciem sworznia ?! jest jeden sposób. Miejsce w które wchodzi sworzeń jest fabrycznie przecięte taka szpara Very Happy ( mam nadzieje że mnie zrozumieliście ) skręć sobie kolumne aby była na zewnatrz i przy pomocy sporego płaskiego śrubokręta i młotka rozegnij to troche.Zostaw ten sworzeń wbity w to miejsce. Sworzeń będzie miał troszke luzu i na bank wyjdzie siłą mięśni
Mam nadzieje że wiesz oco mi chodzi bo niektórych rzeczy nie da sie od tak wytłumaczyc.

Ew. weż długą stalową rure wsadż ją między wahacz a podwozie i naciskaj na nia tak jak by miała wypchnąć sworzeń do tego pare razy młotkiem w ta rure i niema takichh sworzni które nie wyjda Very Happy Sworzeń to taka częśc której trzeba przyjebac aby się nauczył Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Czw 8:30, 03 Wrz 2009 Zobacz profil autora
boss22
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Post
Budziniak napisał:
Ew. weż długą stalową rure wsadż ją między wahacz a podwozie i naciskaj na nia tak jak by miała wypchnąć sworzeń do tego pare razy młotkiem w ta rure i niema takichh sworzni które nie wyjda Very Happy Sworzeń to taka częśc której trzeba przyjebac aby się nauczył Very Happy


Ooo taak, tak zawsze robilismy i nie bylo ''h...a we wsi'' zeby nie wyszedl :-D .
Jesli chodzi o wczesniejsze to niestety nie mam przeciecia w ''uchu'' zwrotnicy przy sworzniu - jest pelne, nakretka i zawleczka w trzpeniu sworznia. Oki dam rade. Dziekoweczka raz jeszcze. Pozdrowienia.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 17:23, 03 Wrz 2009 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin