Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Punto I 1,1 Kilka pytań

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Punto I 1,1 Kilka pytań
Autor Wiadomość
Gość







Post Punto I 1,1 Kilka pytań
Mam pytanie odnoście Fiata Punto z silnikiem 1,1.
Muszę wymienić simering na wale głównym od strony paska rozrządu i czy zmienię ten simering po ściągnięciu koła pasowego? Chodzi mi o to czy jak ściągnę koło zębate do czujnika, do alternatora i rozrządu to czy będzie widać od razy simering czy najpierw jest łożysko i simering?
Druga sprawa ostatnio fiacik pochłania płyn chłodniczy, tzn ubywa go jakieś 0,3-0,4l na 100km. Wszystkie przewody są ok, nigdzie nie widać żadnej kropli, chłodnica i pompa ok, zero wycieku. Nawet kazałem stawiać właścicielowi na jakimś suchym betonie żeby zobaczyć czy cieknie czy nie. Okazało się, że pochłania ten płyn tylko wtedy jak silnik pracuje. Więc jedyne rozwiązanie to uszczelka pod głowicą gdzieś przepuszcza, ale olej jest czysty, nie widać śmietany. Odkręciłem świece aby zobaczyć jak wygląda powierzchnia tłoków. Uczono mnie że jeśli płyn przedostaje się do tłoków to płyn dobrze wypłukuje nagar z tłoków. Okazało się, że jeden tłok jest troszeczkę czyściejszy od reszty i świeca w tym cylindrze też jest czysta. Więc myślę, że to tu jest wada. Ale powiedzcie mi, czy przez takie sączenie nie powinno być śmietany w oleju? Z tłumika nie widać żeby wydostawała się para... Może macie jakieś sposoby żeby sprawdzić, gdzie jest wyciek?

Pozdrawiam Smile
Śro 14:13, 05 Sie 2009
zubi1990
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 592
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SPYTKOWICE
Płeć: Mężczyzna

Post
według mnie albo uszczelka pod głowicą albo sama głowica


Post został pochwalony 0 razy
Śro 16:20, 05 Sie 2009 Zobacz profil autora
manieczek31
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 05 Sie 2009
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: warszawa
Płeć: Mężczyzna

Post
SPRAWDZ CHŁODNICE CZY NA NIEJ NIEMA SLADÓW POCENIA SIE PŁYNU JESLI NIE TO RACZEJ USZCZELKA GLOWICY,SMIETANY W OLEJU NIE MUSI BYC POPROSTU SPALA PŁYN W CYLINDRZE

Nie pisz dużymi literami/MOD-Kełysz


Post został pochwalony 0 razy
Śro 21:10, 05 Sie 2009 Zobacz profil autora
Budziniak
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 181
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Warszawa-Wola
Płeć: Mężczyzna

Post
Jak by płyn był spalany to było by widać dym z wydechu. Jeżeli ubytki uzupełniasz wodą to w życiu nieznajdziesz miejsca wycieku zanim zajrzysz to odparuje.
Panowie a co myślicie aby w takich przypadkach dolać do płynu troche barwnika do klimatyzacji ( wiem że może troche prostackie Very Happy ale... ) potem lampe UV i jazda


Post został pochwalony 0 razy
Czw 1:14, 06 Sie 2009 Zobacz profil autora
Gość







Post
Z tego co mi wiadomo to używają płynu PETRYGO, to autko jeszcze nie widziało wody w uk. chłodzenia Smile
Czw 7:51, 06 Sie 2009
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
Zobacz czy węże są twarde. jezeli tak to głowica do zwalenia. Nastepnie planowanie i sprawdzenie szczelności głowicy...

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Czw 11:36, 06 Sie 2009 Zobacz profil autora
Gość







Post
A mam takie pytanie. Co ma twardość wężyków do nieszczelności głowicy ?
Czw 13:23, 06 Sie 2009
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
davidd90 napisał:
A mam takie pytanie. Co ma twardość wężyków do nieszczelności głowicy ?


Cisnienie z cylindrów trafia do układu chłodzenia...

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Czw 13:35, 06 Sie 2009 Zobacz profil autora
manieczek31
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 05 Sie 2009
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: warszawa
Płeć: Mężczyzna

Post
już sie spotkałem ze plyn był spalany w cylindrze i autko nie kopciło a jednak sie okazało uszczeleczka do bani.dlatego nie zgadzam sie ze auto musi dymic jak spala


Post został pochwalony 0 razy
Czw 18:20, 06 Sie 2009 Zobacz profil autora
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
manieczek31 napisał:
już sie spotkałem ze plyn był spalany w cylindrze i autko nie kopciło a jednak sie okazało uszczeleczka do bani.dlatego nie zgadzam sie ze auto musi dymic jak spala


Jezeli ciecz chłodząca jest spalana to zawsze bedzie wydobywac sie para z rury wydechowej. Najlepiej to widac jak nie jest aż tak gorąco na dworze.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Pią 14:01, 07 Sie 2009 Zobacz profil autora
gongol.ko
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
kolega tez mial taki przypadek,ale okazalo sie ze przypadkiem na rozgrzanym silniku zauwazyl mgielke wydobywajaca sie z chlodnicy,mimo to chldnica byla sucha i ani sladu wody na postoju,sprawdz dokladnie chlodnice na rozgrzanym silniku. POZDRO


Post został pochwalony 0 razy
Pon 21:48, 31 Sie 2009 Zobacz profil autora
Budziniak
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 181
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Warszawa-Wola
Płeć: Mężczyzna

Post
Jeżeli niewidac po silniku żadnych wycieków a nie chcesz na pałe zwalać głowicy to jest jeszcze jedno wyjście.
W sprzedaży są takie zestawy do sprawdzania zawartości spalin w układzie chłodzenia.
przy pomocy chemii sprawdzisz czy w płynie śa spaliny co będzie jedno znaczne z uszczelką badz sama głowica


Post został pochwalony 0 razy
Czw 8:50, 03 Wrz 2009 Zobacz profil autora
Gość







Post
jeszcze nie spotkałem się z przypadkiem pęknięcia głowicy w silniczku fiata 1.1 ale uszczelek trochę zmieniłem więc myslę że i w tym przypadku jest ta wada.w takich przypadkach para z rury wydobywa się ale oczywiście nie zawsze co jest związane z temperaturą atmosfery i oczywiscie samego silnika ,tym bardziej że płyny chłodnicze mają mniejsza zdolność odparowywania niżwoda.
Czw 12:58, 03 Wrz 2009
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin