Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Punto I 1,1 Kilka pytań |
|
Mam pytanie odnoście Fiata Punto z silnikiem 1,1.
Muszę wymienić simering na wale głównym od strony paska rozrządu i czy zmienię ten simering po ściągnięciu koła pasowego? Chodzi mi o to czy jak ściągnę koło zębate do czujnika, do alternatora i rozrządu to czy będzie widać od razy simering czy najpierw jest łożysko i simering?
Druga sprawa ostatnio fiacik pochłania płyn chłodniczy, tzn ubywa go jakieś 0,3-0,4l na 100km. Wszystkie przewody są ok, nigdzie nie widać żadnej kropli, chłodnica i pompa ok, zero wycieku. Nawet kazałem stawiać właścicielowi na jakimś suchym betonie żeby zobaczyć czy cieknie czy nie. Okazało się, że pochłania ten płyn tylko wtedy jak silnik pracuje. Więc jedyne rozwiązanie to uszczelka pod głowicą gdzieś przepuszcza, ale olej jest czysty, nie widać śmietany. Odkręciłem świece aby zobaczyć jak wygląda powierzchnia tłoków. Uczono mnie że jeśli płyn przedostaje się do tłoków to płyn dobrze wypłukuje nagar z tłoków. Okazało się, że jeden tłok jest troszeczkę czyściejszy od reszty i świeca w tym cylindrze też jest czysta. Więc myślę, że to tu jest wada. Ale powiedzcie mi, czy przez takie sączenie nie powinno być śmietany w oleju? Z tłumika nie widać żeby wydostawała się para... Może macie jakieś sposoby żeby sprawdzić, gdzie jest wyciek?
Pozdrawiam 
|
|
Śro 14:13, 05 Sie 2009 |
|
 |
|
 |
zubi1990
FACHMAN

Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 592
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: SPYTKOWICE Płeć:
|
|
|
|
według mnie albo uszczelka pod głowicą albo sama głowica
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 16:20, 05 Sie 2009 |
|
 |
manieczek31
Młotkowy

Dołączył: 05 Sie 2009
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: warszawa Płeć:
|
|
|
|
SPRAWDZ CHŁODNICE CZY NA NIEJ NIEMA SLADÓW POCENIA SIE PŁYNU JESLI NIE TO RACZEJ USZCZELKA GLOWICY,SMIETANY W OLEJU NIE MUSI BYC POPROSTU SPALA PŁYN W CYLINDRZE
Nie pisz dużymi literami/MOD-Kełysz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 21:10, 05 Sie 2009 |
|
 |
Budziniak
FACHMAN

Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 181
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Warszawa-Wola Płeć:
|
|
|
|
Jak by płyn był spalany to było by widać dym z wydechu. Jeżeli ubytki uzupełniasz wodą to w życiu nieznajdziesz miejsca wycieku zanim zajrzysz to odparuje.
Panowie a co myślicie aby w takich przypadkach dolać do płynu troche barwnika do klimatyzacji ( wiem że może troche prostackie ale... ) potem lampe UV i jazda
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 1:14, 06 Sie 2009 |
|
 |
Gość
|
|
|
Z tego co mi wiadomo to używają płynu PETRYGO, to autko jeszcze nie widziało wody w uk. chłodzenia 
|
|
Czw 7:51, 06 Sie 2009 |
|
 |
Kełysz
ADMIN

Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
Zobacz czy węże są twarde. jezeli tak to głowica do zwalenia. Nastepnie planowanie i sprawdzenie szczelności głowicy...
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 11:36, 06 Sie 2009 |
|
 |
Gość
|
|
|
A mam takie pytanie. Co ma twardość wężyków do nieszczelności głowicy ?
|
|
Czw 13:23, 06 Sie 2009 |
|
 |
Kełysz
ADMIN

Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
 |  | A mam takie pytanie. Co ma twardość wężyków do nieszczelności głowicy ? |
Cisnienie z cylindrów trafia do układu chłodzenia...
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 13:35, 06 Sie 2009 |
|
 |
manieczek31
Młotkowy

Dołączył: 05 Sie 2009
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: warszawa Płeć:
|
|
|
|
już sie spotkałem ze plyn był spalany w cylindrze i autko nie kopciło a jednak sie okazało uszczeleczka do bani.dlatego nie zgadzam sie ze auto musi dymic jak spala
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 18:20, 06 Sie 2009 |
|
 |
Kełysz
ADMIN

Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
|
|
|
 |  | już sie spotkałem ze plyn był spalany w cylindrze i autko nie kopciło a jednak sie okazało uszczeleczka do bani.dlatego nie zgadzam sie ze auto musi dymic jak spala |
Jezeli ciecz chłodząca jest spalana to zawsze bedzie wydobywac sie para z rury wydechowej. Najlepiej to widac jak nie jest aż tak gorąco na dworze.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 14:01, 07 Sie 2009 |
|
 |
gongol.ko
Podawacz kluczy

Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
|
|
kolega tez mial taki przypadek,ale okazalo sie ze przypadkiem na rozgrzanym silniku zauwazyl mgielke wydobywajaca sie z chlodnicy,mimo to chldnica byla sucha i ani sladu wody na postoju,sprawdz dokladnie chlodnice na rozgrzanym silniku. POZDRO
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 21:48, 31 Sie 2009 |
|
 |
Budziniak
FACHMAN

Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 181
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Warszawa-Wola Płeć:
|
|
|
|
Jeżeli niewidac po silniku żadnych wycieków a nie chcesz na pałe zwalać głowicy to jest jeszcze jedno wyjście.
W sprzedaży są takie zestawy do sprawdzania zawartości spalin w układzie chłodzenia.
przy pomocy chemii sprawdzisz czy w płynie śa spaliny co będzie jedno znaczne z uszczelką badz sama głowica
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 8:50, 03 Wrz 2009 |
|
 |
Gość
|
|
|
jeszcze nie spotkałem się z przypadkiem pęknięcia głowicy w silniczku fiata 1.1 ale uszczelek trochę zmieniłem więc myslę że i w tym przypadku jest ta wada.w takich przypadkach para z rury wydobywa się ale oczywiście nie zawsze co jest związane z temperaturą atmosfery i oczywiscie samego silnika ,tym bardziej że płyny chłodnicze mają mniejsza zdolność odparowywania niżwoda.
|
|
Czw 12:58, 03 Wrz 2009 |
|
 |
|