Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
volvo s40 gasnie silnik

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
volvo s40 gasnie silnik
Autor Wiadomość
mareknom
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 25 Cze 2011
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

Post volvo s40 gasnie silnik
jak jechałem do roboty auto na zimnym silniku trzymało obroty ale gdy sie silnik rozgrzał to auto gasnęło tak ze musiałem pod koniec hamowania wrzucać na luz i lewa nogą hamować a prawą gazować bo po puszczeniu gazu obroty malały ponizej 500 i gasło i to na lpg i na benzynie także. Odpiąłem akumulator na 10min i podłaczyłem i jakby czarodziejską różczką ktoś zaczarował i się samo naprawiło i juz trzyma 750 obr.
W czym problem? Dlaczego nagle taka usterka wystąpiła pierwszy raz i dlaczego po odłączeniu aku sie sama naprawiła? Mam czyścic silnik krokowy? Przepustnice?
Na początku myślałem ze śnieg się dostał do filtra powietrza i ze stąd te objawy.

pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Wto 19:17, 09 Kwi 2013 Zobacz profil autora
wasylek
Fachura
Fachura



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: gdansk
Płeć: Mężczyzna

Post
raczej szedłbym w strone kabli.... słabe przejscie itd


Post został pochwalony 0 razy
Wto 19:19, 09 Kwi 2013 Zobacz profil autora
heniek53
Spec
Spec



Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: PODKARPACKIE
Płeć: Mężczyzna

Post
Po prostu złapał błąd komputer.Przeważnie po odpięciu akumulatora komputer się resetuje i powraca do ustawień fabrycznych, Tak może być w twoim przypadku.Smile


Post został pochwalony 0 razy
Wto 20:41, 09 Kwi 2013 Zobacz profil autora
luki2905
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Komputer otrzymał nieprawidłowe dane i przestawił parametry dla pracy przepustnicy na niskich obrotach. Jak odłączyłeś aku, to zresetowałeś mu pamięć parametrów i przy odpaleniu komputer zaczął zbierać nowe dane.
Teraz trzeba "nauczyć przepustnice nowych parametrów. Po podłączeniu akumulatora powinno się odpalić auto i zagrzać do 85 stopni. Następnie ponownie uruchomić bez obciążenia (radio, wentylator i inne odbiorniki wyłączone) około 5 min. Potem gasisz silnik i odpalasz ponownie, ale tym razem załączasz możliwie wiele odbiorników (radio, światła, klima, podgrzewanie szyby). Po około 5 min gasisz auto i po ponownym odpaleniu dobrze jest zrobić krótką trasę, około 10km. Czasem wystarczy sama trasa, ale adaptacja bez obciążenia i z obciążeniem zawsze daje lepsze rezultaty.

Reasumując.
1. Zagrzać silnik do około 85 stopni.
2. Zgasić i ponownie odpalić bez obciążenia około 5 min.
3. Zgasić i ponownie odpalić z obciążenie około 5 min.
4. Zgasić i ponownie odpalić, przejażdżka 10km.
Kolejność bez i z obciążeniem jest ważna!!!
P.S. Nie pytam czy masz zwykłą benzynę czy GDI, bo w obu robisz tak samo.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez luki2905 dnia Wto 23:49, 09 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Wto 23:47, 09 Kwi 2013 Zobacz profil autora
wasylek
Fachura
Fachura



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: gdansk
Płeć: Mężczyzna

Post
wiekszych bredni nie słyszałem apropo adaptacji... ale ok niech tak bedzie....nawet nie wiesz co to za silnik....


Post został pochwalony 0 razy
Śro 0:02, 10 Kwi 2013 Zobacz profil autora
mareknom
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 25 Cze 2011
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

Post
myslalem ze cos z silnikiem krokowym lub przepustnicą
bo wygladalo na to ze silnik mial za niskie obr. ustawione bo ponizej 500 i gasl a po odpięciu i podlaczeniu aku ma 750 ale nie raz takze ma 500 a innym razem 1000


Post został pochwalony 0 razy
Śro 8:40, 10 Kwi 2013 Zobacz profil autora
luki2905
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Na początek wyczyść przepustnice...

Wasykek, podaje Ci materiał z innego forum. Ja kiedys tez się zdziwiłem ze tak się to adaptuje, ale mi przyniosło rezultaty. Gdybym tego nie sprawdził, nie pisałbym tu o tym. Pozdrawiam!

P.S. Volvo 1,6; 1,8, 2.0; czy tez GDI maja taką samo przepustnice i taki sam sposób ustawienia. Nie dotyczy to diesli. Dlatego nie pytałem o motor.


(1) Uruchom silnik, pozwol nagrzac sie silnikowi az temperatura w chlodziwa osiagnie temperature 85.
Kiedy temperatura osiagnie 85 lub wiecej przelacz stacyjke w pozycje ON
(2) Przelacz stacyjke w pozycje OFF by zatrzymac silnik
(3) Po 10 lub wiecej sekundach uruchom ponownie silnik
(4) Pozostaw uruchomiony silnik na 10 minut spelniajac ponizsze warunki
-skrzynia biegow: Neutralny (P dla skrzyni automatycznej)
-Klimatyzacja lub nagrzewnica: Wylaczona
-Temperatura chlodziwa: 83 lub wiecej
(5) Zatrzymaj Silnik
(6) Uruchom ponownie silnik na 10 minut spelniajac ponizsze warunki
-skrzynia biegow: Neutralny (P dla skrzyni automatycznej)
-Klimatyzajaca: Wlaczona (temperatura ustawiona na maxymalne chlodzenie, dmuchawy na najwyzsza predkosc
i okna maksymalnie otwarte)
-Temperatura chlodziwa: 83 lub wiecej
(7) Powtorz kroki (5) i (6)

Uwaga:
1) Kiedy temperatura na zewnatrz jest 20 lub wiecej i gdy klimatyzajca chodzila caly czas mozna pominac krok (7)
2) Podczas operacji "nauki" silnika w krokach (4) i (6), kiedy praca silnika przelaczy sie z ubogiej do
*stoichiometric*, silnik moze sie samoistnie zatrzymac. W tym wypadku wyczysc przepustnice i powtorz
krok (1) i kazdy nastepny


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez luki2905 dnia Śro 9:33, 10 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Śro 9:24, 10 Kwi 2013 Zobacz profil autora
mareknom
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 25 Cze 2011
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

Post
ale jak mam na postoju na obrotach jałowych zagrzać go do 85C to jest niemozliwe, nawet jakby było na dworze ponad 20stopni, na postoju auto się nigdy samo nie zagrzeje aby wentylator sie właczył

Tylko teraz jest sprawa ze sie samo napawilo po odlaczeniu aku wiec nie wiem co bylo powodem tych niedomagań, ale zauwazylem ze raz auto trzyma 750obr a drugi raz 1000 a zaraz 500
i wtedy co mi to auto gaslo to obroty mialo ok 400 i poprostu gaslo
gdzie moge ustawic obroty biegu jalowego w tym samochodzie? bo chce jedynie je ustawic na zalecanych 750
jeszcze nei dawno trzymalo caly czas 750 bez odchylek
a jesli chodzi o kalibracje to czesto odlaczalem aku ale nigdy nie kalibrowalem tak jak Ty piszesz bo niby po co jesli auto jezdiz?


Post został pochwalony 0 razy
Śro 14:47, 10 Kwi 2013 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
Większych bredni nie czytałem że auto się nie nagrzeje . Jaką masz generację gazu ? Sprawdź sobie co pokazuje czujnik temperatury .


Post został pochwalony 0 razy
Śro 17:51, 10 Kwi 2013 Zobacz profil autora
mareknom
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 25 Cze 2011
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

Post
IV g
ale co am do tego gaZ? przeciez pisze ze jak zaczął gasnąc to i na pb i na gazie gasnął poprostu mial za niskie obroty jak sie rozgrzal i gasnął aj ak odlaczylem aku to sie odrazu naprawilo i juz 100km przejechalem i 2 razy mi zgasł poprostu obroty spadly i zgasl

a nagrzac to ja nie nagrzeje auta jak zostawie go na jalowych to 1/3 skali i koniec a termostat mam nowy! i na starym bylo to samo termostacie
właczy sie wentylator na postoju jak bede gazowal tak do 4000 to sie wlaczy ale pracując na jalowych nie nagrzeje sie w życiu silnik do 85c


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mareknom dnia Śro 19:11, 10 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Śro 19:10, 10 Kwi 2013 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
To ma do tego bo IV gen kopiuje wszystko z kompa czyli jak czujnik temp źle pokazuje też będzie gasł na pb/lpg , Podłącz kompa powiedz jakie temp pokazuje .


Post został pochwalony 0 razy
Śro 19:40, 10 Kwi 2013 Zobacz profil autora
luki2905
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Soviet ma racje. Jak czujnik temp będzie pokazywał brednie, to potem silnik tak pracuje.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 20:31, 10 Kwi 2013 Zobacz profil autora
mareknom
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 25 Cze 2011
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

Post
ja nie mam urządzeń do sprawdzenia
myslalem ze to blachostka typu silnik krokowy czy cos innego wiec myle się?
ale dlaczego sie samo naprawilo i teraz nie gaśnie ale te obroty jalowe raz trzyma 750 a raz wyzej nizej

aha no i jak przyspieszam i np na 2 sie rozpędzam i puszczam gaz i wciskam sprzeglo zeby wrzucic 3 to na moment jest taka przygazówa tak ok 200-300 obr wyżej jakby gaz puszczal z opóźnieniem od czego to?


Post został pochwalony 0 razy
Czw 11:56, 11 Kwi 2013 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
Podłącz to pierwsze do kompa .


Post został pochwalony 0 razy
Czw 14:53, 11 Kwi 2013 Zobacz profil autora
mareknom
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 25 Cze 2011
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

Post
spoko a jakie są objawy gdy uszkodzone są wtryski lpg? to na pb tez bedzie gasnąć?


Post został pochwalony 0 razy
Czw 19:24, 11 Kwi 2013 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
Idiotyczne pytanie oczywiście że nie .


Post został pochwalony 0 razy
Czw 22:06, 11 Kwi 2013 Zobacz profil autora
mareknom
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 25 Cze 2011
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

Post
bo mi pan mechanik mówił ze tak
ze przy sekwencji jak są wtryski uszkodzone to ze bedzie gasnąć
to moze inaczej co odpowiada w moim aucie za obroty jalowe?
w gaźniku to mozna regulowac śrubką obr jalowe a u mnie tez?
no bo te obroty są za duze a czasami za wysokie powinno byc 750 a nie 300 albo 1300


Post został pochwalony 0 razy
Pią 11:37, 12 Kwi 2013 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
Czujnik temperatury > komputer > silnik krokowy to na benzynie .


Post został pochwalony 0 razy
Pią 13:10, 12 Kwi 2013 Zobacz profil autora
mareknom
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 25 Cze 2011
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

Post
no bo kurde teraz jezdzi ok auto
ale z dnia na dzien sie tak stalo ze poprostu gaslo i to na benzynie jak i na gazie i niewiedzialem co jest jak odlaczylem aku to sie naprawilo samo
to co wg Was?
gdzie mam szukac czujnik temp? to ten samo co mi skaluje na tablicy?
czasami obroty mam 1100 na cieplym teraz a jak przegazuje go to spadają do 500 a powinno byc 750
wczesniej bylo zawsze 750 a tylko na ssaniu wiecej
a teraz to róznie ale jak mam ponizej 500to silnik sam gaśnie sam z siebie
jak wlacze klime itp to powinny ise podniesc obroty a mi spadają


Post został pochwalony 0 razy
Pią 19:14, 12 Kwi 2013 Zobacz profil autora
wasylek
Fachura
Fachura



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: gdansk
Płeć: Mężczyzna

Post
masz przepływomierz w tym gównie czy map? podłącz to pod kompa i nie oczekuj od nas cudów...


Post został pochwalony 0 razy
Sob 16:14, 13 Kwi 2013 Zobacz profil autora
luki2905
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
A może prościej do warsztatu oddać?

Zamykam bo to sensu nie ma . soviet100


Post został pochwalony 0 razy
Sob 16:50, 13 Kwi 2013 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin