Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
VW GOLF III 1.9 GTD koło pasowe

 
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
VW GOLF III 1.9 GTD koło pasowe
Autor Wiadomość
MichuMachu
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 16 Gru 2009
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wisła
Płeć: Mężczyzna

Post VW GOLF III 1.9 GTD koło pasowe
Witam!

Mam taki dylemat a mianowicie kolo pasowe (od paska wieloklin owego) które znajduje się na wale przy zębatce od rozrządu ma bicie... to jest to które jest łączone guma... I teraz nie wiem czy jest to wina kola pasowego ze jest krzywe czy końcówka walu jest skrzywiona... rano jak włączę silnik nic nie piszczy jest wszystko ok... Proszę o pomoc... Z góry dziękuję wszystkim Smile


Post został pochwalony 0 razy
Śro 15:15, 09 Lut 2011 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Odkręć koło jest na czterech śrubach i zapalisz zobaczysz wtedy czy koło małe ma bicie,spróbuj dokręcić czy ci coś pójdzie.Ale najprawdopodobniej końcówka wału do szlifowania.Ja szlifuję końcówkę bez wyciągania wału i rozbierania silnika przy samochodzie.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 15:44, 09 Lut 2011 Zobacz profil autora
sharkys
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 279
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piła (wielkopolskie)

Post
tylko zeby mu pasek rozrzadu nie przeskoczyl, widzialem takie czary mary, a moze centralna sruba luzna lub wyciagnieta i wytrzepalo koncowke walu korbowego,


Post został pochwalony 0 razy
Śro 18:11, 09 Lut 2011 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Tak się właśnie dzieje i to jeszcze przy TDI to nie chce odpalać(raz odpali raz nie)jak odpali to już chodzi mnie tak odleciało koło wraz kołem rozrządu i wtedy postanowiłem przeszlifować bez wyciągania wału.Są frezy na allegro do przefrezowania tej końcówki wału ale drogie i bazowanie freza jest na specjalnej końcówce wkręcanej w wał w gwint śruby.A jak jest gwint przeciągnięty to co wyjdzie?
W tym dziale też opisywałem gibanie się koła pasowego,tu jest jak frezować;
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Śro 23:30, 09 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Śro 19:14, 09 Lut 2011 Zobacz profil autora
MichuMachu
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 16 Gru 2009
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wisła
Płeć: Mężczyzna

Post
Z tego co ją pamiętam przy wymianie rozrządu patrzyłem też na ta zębatke od rozrządu... I ona nie miała żadnego bicia... Ale głowy nie daje... Tylko to koło pasowe miało... Śruba też dobrze trzymała chyba że ten gość który miał wcześniej samochód miał taki przypadek że śruba się mu popuściła... Myślę że w sobotę się zabiore za to i sprawdze co i jak na dokładnie...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MichuMachu dnia Czw 10:14, 10 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Czw 9:53, 10 Lut 2011 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Bo na małym kole trudno zobaczyć bo jest mała średnica a założysz już koło pasowe o większej średnicy to już bicie jest bardziej widoczne.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 12:31, 10 Lut 2011 Zobacz profil autora
MichuMachu
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 16 Gru 2009
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wisła
Płeć: Mężczyzna

Post
Romanie a powiedz mi jeszcze taka rzecz, jezeli przyszlo by do frezowania walu to ile trzeba go z frezowac ?? znaczy o ile mm? albo dziesietnych mm?


Post został pochwalony 0 razy
Pią 19:05, 11 Lut 2011 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
To są dziesiątki mm po prostu trzeba wyrównać końcówkę i tyle.Bo wiesz jest krzywa 0.20mm to jest dwie dychy ale może być i mniejsza jak i większa ale ta krzywizna na malutkim kole nie będzie tak widoczna jak na dużym kole i im koło większe tym krzywizna będzie większa a zatem i bicie koła na dużych obrotach będzie duże.Odkręć i sprawdzisz śrubę możesz wymienić nową dostaniesz w sklepie.Ale to musisz podjąć decyzję jak sprawdzisz koło też możesz sprawdzić na tokarce.


Post został pochwalony 1 raz
Pią 19:34, 11 Lut 2011 Zobacz profil autora
MichuMachu
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 16 Gru 2009
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wisła
Płeć: Mężczyzna

Post
oka wielkie dzieki :-D bede działal cos z tym Smile


Post został pochwalony 0 razy
Pią 20:06, 11 Lut 2011 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin