Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Wymiana świec żarowych

 
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Wymiana świec żarowych
Autor Wiadomość
mielarz
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rumia
Płeć: Mężczyzna

Post Wymiana świec żarowych
Witam
Mam problem z wymianą świec żarowych, auto to mercedes sprinter 316CDI 2005r. Udało mi się wymienić jedną świecę a reszty nie moge odkręcić. Jedna już mi sie urwała na szczęście w nieszczęściu w głowicy została część świecy i nie puszcza kompresji (ale nie mam pojęcia jak ją wydostać). Resztę świec też próbowałem odkręcać ale nie chcą iść podejrzewam że też sie pourywają. Oczyściłem wszystko popryskałem odrdzewiaczem ale nic to nie daje. Może ma ktoś jakiś sposób na wykręcenie tych świec. Będe wdzięczny za każdą wskazówkę.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 22:44, 14 Lis 2010 Zobacz profil autora
Tarantula
Specjalista
Specjalista



Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Belgia/Małopolska KLI
Płeć: Mężczyzna

Post
Gdy pojdziesz w metode rozwiercania to opiłki i tak pójda niżej(wiec głowica out). Sa specjalne narzedzia typu ''wykretaki''.Znajdz serwis lub warsztat ktory cos takiego posiada (chyba kazdy ) i zrobia Ci to za grosze mysle. Juz kilka razy slyszalem ze w mercach urywaja sie zarowe.
P.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tarantula dnia Nie 22:53, 14 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Nie 22:51, 14 Lis 2010 Zobacz profil autora
student
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
No ja wykrętaki mam ale na bank nie wykręcił bym Ci tego za grosze, generalnie zawsze jak biorę tą robotę to kasuję za ryzyko jakie niesie odkręcanie świec.
Słyszałem że dobrym patentem jest wpuszczenie powietrza do komory spalania i wtedy wiercić, opiłki nie wpadają ale jak to zrobić i gdzie się tak bawią to nie wiem...


Post został pochwalony 0 razy
Nie 23:42, 14 Lis 2010 Zobacz profil autora
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
Spróbuj na ciepłym silniku;) Ja raz miałem problem z zerwaną śrubą w Hondzie (śruba od napinacza rozrządu) rolka pływająca a ja chciałem ją na max dokręcić i ise urwała. Wywierciłem mały otwór pod wykrętak i za chiny swiata nie poszła urwał się wykrętak i częsc hartowana została wraz ze śrubą w bloku silnika;/ Silnik out z komory bo inaczej nie szło tego zrobic....

Wykrętak odradzam w takich mechanizmach jak głowica, blok...


Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Pon 9:07, 15 Lis 2010 Zobacz profil autora
mielarz
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rumia
Płeć: Mężczyzna

Post
Poszukałem troche w necie i znalazłem filmik instruktarzowy. Jako że jestem nowy nie moge umieszczać linków do stron, ale wystarzczy na YouTube w wyszukiwarke wpisać "CDI broken glowplug"

Teraz tylko znaleźć kogoś kto ma taki sprzęt i się tego podejmie w sprinterze gdzie jest gorsze dojście niż w osobówce.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 9:44, 15 Lis 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Przykra sprawa z wykręceniem
http://www.youtube.com/watch?v=koghDoROFko


Post został pochwalony 0 razy
Pon 9:58, 15 Lis 2010 Zobacz profil autora
student
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
No to zrobili coś takiego jak mówiłem z tym powietrzem. A tak po za tym to widzieliście jakie prowadzenia miał ten kolo... życie to nie bajka...
Jest taka padaka że świeca generalnie to nie śruba którą wykretakiem można wykręcić. Może uda Ci się coś przyspawać jakoś?


Post został pochwalony 0 razy
Pon 22:54, 15 Lis 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Ale jak są dobre to nie wymieniaj ich niech chodzą dalej a ta ci całkiem pękła i odleciała czy ci została główka?bo teraz ci może łapać błąd spalonej świecy ale możesz wpiąć świece na zewnątrz i ją podpiąć.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 9:51, 16 Lis 2010 Zobacz profil autora
fifek
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
To i ja się wypowiem bo robiłem już MERCEDES VITO 108 CDI.
Świece żarowe nie wykrecane nigdy, i powiedziałem właścicielowi że może to kosztować od .... do.....
Widełki były spore bo za samą wymianę wziąłem 80zł ale poinformowałem klienta ze może być przypadek zdejmowania gfłoqwicy.
W końcu wpadłem na pomysł:
najpierw po wyrwaniu części rdzenia elektrody wbijam klucz trzpieniowy spline M6 i próbuje wykręcić zazwyczaj wykręca się ale nie zawsze.
robie to amatorsjo ale skutkuje. Wiadomo duże ilość środków odrdzewiającach waskazana (używam Czester molecular penetrant i Bernerów) polweAM.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 21:02, 16 Lis 2010 Zobacz profil autora
student
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
No a co jak Ci się rozleci? I część rdzenia wpadnie do komory spalania? Czapka w górę? Trochę ryzykowne...


Post został pochwalony 0 razy
Wto 22:49, 16 Lis 2010 Zobacz profil autora
mielarz
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rumia
Płeć: Mężczyzna

Post
Problem w tym że spalone świece sygnalizowane są przez kontrolkę świec która po uruchomieniu silnika zaświeca sie i wogule nie gaśnie. Zanim się za to zabrałem sprawdzałem te świece i okazało się że 4 świece są spalone a jedna ma zwarcie. Jedną udało mi śie wymienić (1 cylinder) ta która sie urwała miała zwarcie do masy (2 cylinder) a reszty boje sie ruszać. Jak narazie auto w miare można rano uruchomić, ale nie wiem co będzie zimą w mrozy. Problem polega też na tym że auto jeździ w firmie spedycyjnej i trzeba to jakoś tak rozegrać zeby samochód za długo nie stał.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 0:04, 17 Lis 2010 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin