Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Problem z 6g72 (3.0 V6 Eclipse)

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Problem z 6g72 (3.0 V6 Eclipse)
Autor Wiadomość
Gość







Post Problem z 6g72 (3.0 V6 Eclipse)
Witam! Mam maly dylemat a zarazem problem z silnikiem. Gdy kupowalem autko silnik pracujac wydawal ciche cykanie, po zmianie rozrzadu i oleju to cykanie troche przycichlo. Mechanik mowil ,ze samoregulatory sa zapowietrzone, oraz zeby tego nie ruszac. W czasie ostatnich mrozow po odpaleniu zaczelo cos glosno stukac, a po rozrzganiu silnika cichlo tak ze ciezko bylo uslyszec to stukanie. Stukanie synchronicznie do obrotow silnika, z pewna amplituda glosnosci. Pojechalem do mechanika, stwierdzil ,ze sciagnie kolektor dolotowy i odpowietrzy samoregulatory. Okazalo sie ,ze 10 sztuk bylo uszkodzonych. Mialy ubytki w strukturze, na polokraglych koncowkach metalowych. Co dziwne wszystkie na wydechu. Po zmierzeniu kompresji okazalo sie , ze wszystkie gary maja ok 13-14 kG/cm2 a na jednym jest 5. O dziwo zaraz po zmianie rozrzadu na hamowni silnik wyplul 198KM wobec seryjnego 210. Pracowal rowno, do oddania samochodu nie czulem jakiegos spadku mocy (choc ciezko to zweryfikowac bo przy oblodzonej nawierzchni zrywa przyczepnosc nawet na 3ce). Aktualnie po sciagnieciu glowicy okazalo sie ze zawory maja delikatne wzery na tym garze. Mechanik zasugerowal ,ze najtanszym kosztem bedzie wymienic zawory i zalozyc jedna uszczelke (oryginalna koniecznie) nie planujac glowicy.

Pytanie do Was: co powinienem zrobic? Czy takie rozwiazanie to nie "rzezba"? Czy powinno sie splanowac obie glowice, zalozyc nowe uszczelki (moga byc zamienniki?), do tego przeszlifowac wszystkie zawory? Co przy takiej robicie wypada jeszcze zrobic? Co moze byc przyczyna takiej usterki? Przebieg auta to ok 45 000mil, rocznik 2003. Pozdrawiam
Pon 23:46, 26 Sty 2009
Gość







Post
Kurcze nie ma edycji. Zapomnialem napisac ,ze bral olej.
Pon 23:49, 26 Sty 2009
Tarantula
Specjalista
Specjalista



Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Belgia/Małopolska KLI
Płeć: Mężczyzna

Post
Rób to co mówi mechanik.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 7:45, 27 Sty 2009 Zobacz profil autora
Gość







Post
podejrzewam że gość który pracuje nad twoim wozem wie co robi.
Wto 11:36, 27 Sty 2009
Gość







Post
Dobra, juz sie dowiedzialem ,ze zakladanie glowicy bez planowania albo chociaz zabielania to drut i to moze przejsc przy polonezach i duzych fiatach.
Wto 18:49, 27 Sty 2009
grzegorz1805
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 585
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WIELKOPOLSKA
Płeć: Mężczyzna

Post
ja ostatnio zakładałem w audi bez planowania nic z nią nie robiłem bo klientowi się spieszyło z odbiorem i nie kazał robić i wszystko gra


Post został pochwalony 0 razy
Wto 19:17, 27 Sty 2009 Zobacz profil autora
Gość







Post
podstawa to nowe śruby i planowanie bez tego nie ma po co zakładać, na początku może być wszystko ok. ale nie daje długiej żywotności tej uszczelki
Wto 19:21, 27 Sty 2009
Gość







Post
Dokladnie to samo uslyszalem. Zakladanie bez planowania to drut, na sprzedaz mozna robic tak auto.
Wto 19:34, 27 Sty 2009
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin