Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Problem z 6g72 (3.0 V6 Eclipse) |
|
Witam! Mam maly dylemat a zarazem problem z silnikiem. Gdy kupowalem autko silnik pracujac wydawal ciche cykanie, po zmianie rozrzadu i oleju to cykanie troche przycichlo. Mechanik mowil ,ze samoregulatory sa zapowietrzone, oraz zeby tego nie ruszac. W czasie ostatnich mrozow po odpaleniu zaczelo cos glosno stukac, a po rozrzganiu silnika cichlo tak ze ciezko bylo uslyszec to stukanie. Stukanie synchronicznie do obrotow silnika, z pewna amplituda glosnosci. Pojechalem do mechanika, stwierdzil ,ze sciagnie kolektor dolotowy i odpowietrzy samoregulatory. Okazalo sie ,ze 10 sztuk bylo uszkodzonych. Mialy ubytki w strukturze, na polokraglych koncowkach metalowych. Co dziwne wszystkie na wydechu. Po zmierzeniu kompresji okazalo sie , ze wszystkie gary maja ok 13-14 kG/cm2 a na jednym jest 5. O dziwo zaraz po zmianie rozrzadu na hamowni silnik wyplul 198KM wobec seryjnego 210. Pracowal rowno, do oddania samochodu nie czulem jakiegos spadku mocy (choc ciezko to zweryfikowac bo przy oblodzonej nawierzchni zrywa przyczepnosc nawet na 3ce). Aktualnie po sciagnieciu glowicy okazalo sie ze zawory maja delikatne wzery na tym garze. Mechanik zasugerowal ,ze najtanszym kosztem bedzie wymienic zawory i zalozyc jedna uszczelke (oryginalna koniecznie) nie planujac glowicy.
Pytanie do Was: co powinienem zrobic? Czy takie rozwiazanie to nie "rzezba"? Czy powinno sie splanowac obie glowice, zalozyc nowe uszczelki (moga byc zamienniki?), do tego przeszlifowac wszystkie zawory? Co przy takiej robicie wypada jeszcze zrobic? Co moze byc przyczyna takiej usterki? Przebieg auta to ok 45 000mil, rocznik 2003. Pozdrawiam
|
|
Pon 23:46, 26 Sty 2009 |
|
|
|
|
Gość
|
|
|
Kurcze nie ma edycji. Zapomnialem napisac ,ze bral olej.
|
|
Pon 23:49, 26 Sty 2009 |
|
|
Tarantula
Specjalista
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Belgia/Małopolska KLI Płeć:
|
|
|
|
Rób to co mówi mechanik.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 7:45, 27 Sty 2009 |
|
|
Gość
|
|
|
podejrzewam że gość który pracuje nad twoim wozem wie co robi.
|
|
Wto 11:36, 27 Sty 2009 |
|
|
Gość
|
|
|
Dobra, juz sie dowiedzialem ,ze zakladanie glowicy bez planowania albo chociaz zabielania to drut i to moze przejsc przy polonezach i duzych fiatach.
|
|
Wto 18:49, 27 Sty 2009 |
|
|
grzegorz1805
FACHMAN
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WIELKOPOLSKA Płeć:
|
|
|
|
ja ostatnio zakładałem w audi bez planowania nic z nią nie robiłem bo klientowi się spieszyło z odbiorem i nie kazał robić i wszystko gra
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 19:17, 27 Sty 2009 |
|
|
Gość
|
|
|
podstawa to nowe śruby i planowanie bez tego nie ma po co zakładać, na początku może być wszystko ok. ale nie daje długiej żywotności tej uszczelki
|
|
Wto 19:21, 27 Sty 2009 |
|
|
Gość
|
|
|
Dokladnie to samo uslyszalem. Zakladanie bez planowania to drut, na sprzedaz mozna robic tak auto.
|
|
Wto 19:34, 27 Sty 2009 |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|