Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
czy moge dolać taki olej na ciepłym silniku?

 
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
czy moge dolać taki olej na ciepłym silniku?
Autor Wiadomość
jan4426
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post czy moge dolać taki olej na ciepłym silniku?
Panowie jeśli mam zalany w silniku mobil 1 10w 40 to czy moge na dolewke dolać [link widoczny dla zalogowanych] taki olej?
takze 10w 40 a te klasy api acea są ok?
chcialem dolać ok 0,75l bo aktualnie mam poziom na bagnecie 1/4 a powinno być podobno 3/4
aha i czy moge ten olej wlac do silnika po 1h od wyłączenia auta? przez tą 1h olej chyba spłynął ale silnik jest jeszcze ciepły
pozdr


Post został pochwalony 0 razy
Czw 15:57, 23 Gru 2010 Zobacz profil autora
mario23
Super Spec
Super Spec



Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląskie Cz-wa
Płeć: Mężczyzna

Post
Raczej nie powinno się mieszać różnych olei ale najważniejszy jest parametr lepkości i jak jest taki sam a musisz dolać to dolej to odpowiedniego poziomu. A co do czasu to możesz go lać bez problemu jak jest ciepły.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 18:08, 23 Gru 2010 Zobacz profil autora
jan4426
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
slyszalem ze moze glowica pęknąc a mam aluminiową gdy lejemy olej do cieplego silnika
wlalem juz ten orlen w czerwonym opakowaniu i mialem 1/4 wskaźnika teraz po wlaniu 0,75l mam 3/4 wskaźnika a wlewalem gdy silnik byl cieply 1h po wylączeniu
nadal na bagnecie jest kawa z mlekiem i to samo pod korkiem i olej jest koloru kawy z mlekiem taki jasno brązowy niewiem co jest
a ten olej co wlalem ma 10w 40 ale nie wiem czy te api i acea sie zgadza


Post został pochwalony 0 razy
Czw 18:21, 23 Gru 2010 Zobacz profil autora
mario23
Super Spec
Super Spec



Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląskie Cz-wa
Płeć: Mężczyzna

Post
uuuuuu jak olej jest jak kalwa z mlekiem to znaczy że przedostaje się do niego płyn chłodniczy. Najprawdopodobniej uszczelka pod głowicą do wymiany. A wysadza ci płyn przez zbiorniczek wyrównawczy?


Post został pochwalony 0 razy
Czw 18:46, 23 Gru 2010 Zobacz profil autora
jan4426
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
co to znaczy wysadza? napisz mi jeszcze o tym oleju co tam sie pytalem
jak mi mechanik wymienil plyn chlodniczy to tylko 3 razy dolalem do poziomu max bo ubywalo i od tego momentu nie ubywa caly czas jest równo na max jak silnik sieply moze lekko wyzej a jak zimny to jest w polowie i nie ubywa


Post został pochwalony 0 razy
Czw 20:58, 23 Gru 2010 Zobacz profil autora
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
NIc się nie stanie jak zmieszasz 2 rózne oleje o tych samych lepkościach. Gdy lejesz olej na ciepły licz się z tym ze może Ci głowica pęknąć ale rzadko to się zdarza... Tak więc nie zadawaj już tych swoich skomplikowanych pytań a jeśli zadasz to sprawdz w opcji "szukaj" a następnie w google.pl jeżeli nie znajdziesz odpowiedz zadaj pytanie.


Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Pią 11:49, 24 Gru 2010 Zobacz profil autora
jan4426
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
a co do tej uszczelki pod glowicą to co sądzicie czy to ona?


Post został pochwalony 0 razy
Pią 14:52, 24 Gru 2010 Zobacz profil autora
mario23
Super Spec
Super Spec



Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląskie Cz-wa
Płeć: Mężczyzna

Post
Zobacz czy podnosi ci się stan oleju a jak po nagrzaniu silnik otworzył byś zbiorniczek wyrównawczy i zrobiła by się fontanna to uszczelka do wymiany tylko uważaj bo możesz się poparzyć !!!!


Post został pochwalony 0 razy
Pią 15:02, 24 Gru 2010 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin