Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
JUMPER 2,5TDI KOMPLETNY BRAK MOCY

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
JUMPER 2,5TDI KOMPLETNY BRAK MOCY
Autor Wiadomość
brzdac10
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post JUMPER 2,5TDI KOMPLETNY BRAK MOCY
Witam,
kupiłem "OKAZYJNIE" jumpera 2,5tdi 98rok okazja była poniewaz auto kompletnie nie ma moce odczuwalnie ma jakies 40koni turbina niby pompuje pali na "strzała" niewazne jak długo nie jezdzi filtr paliwa ok weze paliwowe cale niedziurawe dodam ze auto zaczyna troszke jechac w bardzo wysokich obrotach jak turbina pompuje juz tak ze weze mocno puchna prosze o pomoc


Post został pochwalony 0 razy
Sob 15:09, 10 Gru 2011 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Skąd ci się wzięło to TDI jak to jest zwykły TD tylko jedne były z pompami Bosch a drugie z pompami Lucas sprawdź przewód od kolektora ssącego do gruchy turbo czy nie dziurawy lub grucha,sztanga turbiny chodzi?


Post został pochwalony 0 razy
Sob 23:49, 10 Gru 2011 Zobacz profil autora
brzdac10
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
ok jutro sprawdze kolego to jest TDI popatrz na allegro jumpery miały motory tdi intercooler jest koło chłodnicy od strony pasażera


Post został pochwalony 0 razy
Nie 12:07, 11 Gru 2011 Zobacz profil autora
zubi1990
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 592
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SPYTKOWICE
Płeć: Mężczyzna

Post
kolego oznaczenie TDI zarezerwowane jest tylko dla grupy VW


Post został pochwalony 0 razy
Nie 12:15, 11 Gru 2011 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Tak kolego to jest TD z intercoolerem, a z TDI on nie ma nic wspólnego.Tak się właśnie ludzie nabijali z kupnem Golf 2 silnik 1.6 TDi i też był TD z intercoolerem a z TDI nie miał nic wspólnego.Popatrz tylko na pompę wtryskową i widzisz że to nie TDI bo masz nawet dźwignie do linki gazu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Nie 13:32, 11 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
Nie 13:27, 11 Gru 2011 Zobacz profil autora
brzdac10
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
sprawdziłem wezyk cały sztanga jak ja reka rzuszam to chodzi ciezko ja ruszyc ale chodzi natomiast w wezyku który dochodzi do gruchy jest bardzo słabe cisnienie tzn tak słabe ze nie daje rady jej ruszyc co teraz turbina do wymiany?


Post został pochwalony 0 razy
Pon 17:26, 12 Gru 2011 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Trzeba sprawdzić przewody + intercooler czy nie dziurawy no i sprawdź czy turbina daje jakieś ciśnienie.Lub podepnij z turbiny bezpośrednio do kolektora ssącego jakimś kolankiem gumowym.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Pon 17:51, 12 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
Pon 17:48, 12 Gru 2011 Zobacz profil autora
ATF
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 22 Kwi 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rolewice
Płeć: Mężczyzna

Post
Sprawdź przy jakim podciśnieniu chodzi sztanga - pompką podciśnieniową
To samo sprawdź manometrem podciśnienie z zaworu sterującego turbiną
No i prawie jesteś w domu
Chyba że podciśnienia nieszczelne?


Post został pochwalony 0 razy
Pon 17:52, 12 Gru 2011 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
ATF napisał:
Sprawdź przy jakim podciśnieniu chodzi sztanga - pompką podciśnieniową
To samo sprawdź manometrem podciśnienie z zaworu sterującego turbiną
No i prawie jesteś w domu
Chyba że podciśnienia nieszczelne?

Tam nie ma żadnego podciśnienia jest sterowany na ciśnienie z kolektora ssącego.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 18:00, 12 Gru 2011 Zobacz profil autora
ATF
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 22 Kwi 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rolewice
Płeć: Mężczyzna

Post
Roman to trochę nie kumam - nadciśnieniem?


Post został pochwalony 0 razy
Pon 18:06, 12 Gru 2011 Zobacz profil autora
brzdac10
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
kolega Roman59 ma racje jest sterowany na cisnienie tylko ze to cisnienei jest zbyt słabe zeby sztanga sie ruszyła intercooler był pekniety i teraz jest załozone kolanko z pcv zeby sprawdzic co bedzie ale zadnego efektu weze od turbo na wysokich obrotach moge scisnac reka dodam ze auto jest tak słabe ze ciezko ruszyc na prostym bez wciskania pedąłu w podłoge ale nie dymi ani nic


PS najchetniej bym to sprzedał za pare groszy jest jakis chetny ?? Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez brzdac10 dnia Pon 18:09, 12 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
Pon 18:07, 12 Gru 2011 Zobacz profil autora
ATF
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 22 Kwi 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rolewice
Płeć: Mężczyzna

Post
No to rwać turbo z dolotem i czyścić i patrzeć co nie halo


Post został pochwalony 0 razy
Pon 18:10, 12 Gru 2011 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
[quote="ATF"]Roman to trochę nie kumam - nadciśnieniem?[/quote
Są dwa rodzaje gruch które działają na ciśnienie i na podciśnienie na ciśnienie są właśnie przy tych zwykłych TD gdzie nie ma sterownika silnika a gdzie już jest sterownik to jest już na podciśnienie ale już występuje i czujnik ciśnienia w kolektorze i on wysyła sygnał do sterownika silnika a sterownik do zaworu regulacji ciśnienia N75

Sprawdź jeszcze czy nie masz zatkanego układu wydechowego,odłącz na próbę rurę od turbo,może katalizator zatkany??


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Pon 18:35, 12 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
Pon 18:30, 12 Gru 2011 Zobacz profil autora
brzdac10
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
jutro jesli pogoda pozwoli (robie to na dworze) wyciagne turbo i zobacze to tam siedzi Smile koledzy a powiedzcie mi co to jest za czujnik na pompie mam zaznaczony w awatarze? bo jest on u mnie niepodłaczony a nie wiem pod jaki kolr kabli podłaczyc bo jesli kilka kabli z urwanymi kostkami moze to ma jakis zwiazek z tym jak auto chodzi??


Post został pochwalony 0 razy
Pon 18:39, 12 Gru 2011 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Turbiny nie wyciągaj bo to jest mechaniczna sztanga tylko przymyka lub otwiera grzybka.Zobacz czy turbinka się kręci i tyle.Odłącz tylko rurę i zobaczysz po odpaleniu jaka będzie reakcja.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 19:52, 12 Gru 2011 Zobacz profil autora
brzdac10
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
kolego masz na mysli to czy na wolnych obrotach cos pompuje?


Post został pochwalony 0 razy
Pon 21:14, 12 Gru 2011 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Chodzi mi o to że jak nie będzie ujścia spalin przy zabitych tłumikach lub katalizatorze to i turbina nie będzie napędzana i silnik będzie też słaby.Zapalał będzie dobrze ale nie będzie mógł wejść na większe obroty.Kolektor ssący też może być przytkany.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Pon 21:43, 12 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
Pon 21:41, 12 Gru 2011 Zobacz profil autora
brzdac10
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
kolego wydech jest ok bo po wycieciu kata (jeszcze przed wspawaniem rurki) prubowałem i nic sie nie zmieniło a co mogłoby tak mocno przytkac dolot?


Post został pochwalony 0 razy
Wto 11:06, 13 Gru 2011 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Zatykają opary ze skrzyni korbowej mieszane ze spalinami jak otwiera się AGR.AGR jest zablokowany czy jeszcze czynny?Jak wycinałeś katalizator to był w środku cały czy częściowo rozwalony? zapal silnik i zobacz czy spaliny z tłumika wychodzą pod ciśnieniem czy tylko tak sobie?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Wto 12:14, 13 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
Wto 11:55, 13 Gru 2011 Zobacz profil autora
brzdac10
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
PROBLEM ROZWIAZANY A ROZWIAZANIE BYŁO BANALNIE PROSTE TZN AUTO SPRZEDANE Tongue up (1) PROSZE O PRZENIESIENIE POSTA DO KOSZA PONIEWAZ USTRKA NIE ZOSTAŁA USUNIETA I POST ZASMIECA FORUM


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez brzdac10 dnia Wto 23:20, 27 Gru 2011, w całości zmieniany 2 razy
Wto 12:16, 13 Gru 2011 Zobacz profil autora
grzes1207
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Mężczyzna

Post
Zapchany jest wydech . Odchyl go troche od turbo i przejedz sie jak jest dobrze to trzeba wybic katalizator jak sa dwa to dwa wywalic. w tych silnikach turbo dziala na nadcisnienie czyli jak turbo przeladowuje to uchyla sie zawor tak zwany upust spalin.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 23:20, 10 Sty 2012 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin