| Autor | Wiadomość | 
	
		| blacksentinel Młotkowy
 
  
 
 
 
    			
    				| Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 71
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Ostrzeżeń: 0/3
 Skąd: Gubin
 Płeć:
   |  
 | 
			
				|  smar do tłoczków hamulcowych |  |  
				| Witam. 
 Mam pytanie:
 - jak się używa smar do tłoczków hamulcowych?
 czy smar wstrzykujemy pod uszczelkę gumową zacisku czy trzeba caly zacisk rozebrac?
 
 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
	
		| Czw 18:55, 22 Paź 2009 |   | 
	
		|  | 
	   |  | 
       |  | 
    
	
		| zubi1990 FACHMAN
 
  
 
 
 
    			
    				| Dołączył: 23 Lut 2009 Posty: 592
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 13 razy
 Ostrzeżeń: 0/3
 Skąd: SPYTKOWICE
 Płeć:
   |  
 | 
			
				|   |  |  
				| ja rozbieram cały zacisk a pod uszczelkę też psikam troche 
 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
	
		| Czw 20:51, 22 Paź 2009 |   | 
	
		|  | 
	   
	
		| Gość 
 
 
 
 
 | 
			
				|   |  |  
				| nie rozbieraj zacisku ,bez większego powodu. dzieje się cos czy tylko obsługowo chcesz smarowac? 
 |  | 
	
		| Czw 21:56, 22 Paź 2009 |  | 
	
		|  | 
	   
	
		| blacksentinel Młotkowy
 
  
 
 
 
    			
    				| Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 71
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Ostrzeżeń: 0/3
 Skąd: Gubin
 Płeć:
   |  
 | 
			
				|   |  |  
				| wydaje mi sie ze prawy przedni mocniej hamuje niz lewy. wiec jak smarowac bez rozbierania zacisk?
 
 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
	
		| Pią 8:47, 23 Paź 2009 |   | 
	
		|  | 
	   
	
		| ponin FACHMAN
 
  
 
 
 
    			
    				| Dołączył: 30 Cze 2009 Posty: 459
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 19 razy
 Ostrzeżeń: 0/3
 Skąd: UE
 Płeć:
   |  
 | 
			
				|   |  |  
				| nieda sie rozbierz zacisk
 sprawdz czy tłoczek jest przykorodowany,jeżeli niema głębokich wrzerów obejdzie się bez wymiany(wyczyść , przesmaruj)
 sprawdz czy prowadnice zacisku swobodnie  się poruszają
 czy klocki w jarzmie niesą zapieczone
 
 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
	
		| Pią 23:09, 23 Paź 2009 |   | 
	
		|  | 
	   
	
		| blacksentinel Młotkowy
 
  
 
 
 
    			
    				| Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 71
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Ostrzeżeń: 0/3
 Skąd: Gubin
 Płeć:
   |  
 | 
			
				|   |  |  
				| rozbiera się to tak ze poprostu tłoczek się wyciąga z zacisku, tak samo jak on się wysuwa? 
 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
	
		| Sob 9:46, 24 Paź 2009 |   | 
	
		|  | 
	   
	
		| ponin FACHMAN
 
  
 
 
 
    			
    				| Dołączył: 30 Cze 2009 Posty: 459
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 19 razy
 Ostrzeżeń: 0/3
 Skąd: UE
 Płeć:
   |  
 | 
			
				|   |  |  
				| dokładnie jeżeli masz dostęp do spr. powietrza to po zdemontowaniu dmuchnij w otwór do którego przykręcasz przewód elastyczny
 jeżeli nie to poprostu deptaj na hamulec aż tłoczek wyskoczy,potem zacisk na stół
 
 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
	
		| Sob 13:25, 24 Paź 2009 |   | 
	
		|  | 
	   
	
		| blacksentinel Młotkowy
 
  
 
 
 
    			
    				| Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 71
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Ostrzeżeń: 0/3
 Skąd: Gubin
 Płeć:
   |  
 | 
			
				|   |  |  
				| Jak wyskoczy mi tłoczek to otworzę układ hamulcowy i wyleci płyn hamulcowy? Czy też nie? Nie będzie problemów z wsadzeniem go z powrotem?
 A czy tylny zacisk (z ślimakiem) który się wykręca zamiast ściskać,
 też tak samo się rozbiera?
 
 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
	
		| Nie 13:47, 25 Paź 2009 |   | 
	
		|  | 
	   
	
		| boss22 Mechanior
 
  
 
 
 
    			
    				| Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 179
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 1 raz
 Ostrzeżeń: 0/3
 
 |  
 | 
			
				|   |  |  
				| 	|  |  	|  | Jak wyskoczy mi tłoczek to otworzę układ hamulcowy i wyleci płyn hamulcowy? Czy też nie? Nie będzie problemów z wsadzeniem go z powrotem?
 A czy tylny zacisk (z ślimakiem) który się wykręca zamiast ściskać,
 też tak samo się rozbiera?
 | 
 
 Oczywiscie ze jak wyskoczy tloczek to rozszczelnisz uklad hamulcowy i konieczne bedzie wlanie nowego plynu oraz odpowietrzenie. Ja mysle ze niema pottrzeby wyjmowania tloczka. Wez kumpla albo mozesz to zrobic sam tylko ostroznie. Zdemontuj zacisk z jarzma i naciskaj powoli pedal hamulca do oporu i kontroluj jak daleko jest tloczek, wysun go wiecej jak do polowy i prysnij mu tam jakis smar silikonowy lub WD 40 i wcisnij z powrotem za pomoca dwoch lyzek oponiarskich lub przyrzadu do wciskania tloczkow (zwroc przy tym uwage czy wciskasz go w miare latwo). Operacje powtorz kilka razy w celu rozruszania tloczka. Nastepnie
 dokladnie wyczysc jarzmo i klocki hamulcowe zwlaszcza te powierzchnie gdzie wspolpracuja ze soba i  nanies na nie cienka warstwe smaru miedziowego. Przy okazji rzuc okiem rowniez na tulejki w jarzmie czy nie sa zapieczone, jesli tak wyjmij wyczysc dokladnie, przesmaruj, zmontuj.
 Po zamontowaniu calosci do kupy sprawdz recznie czy zacisk swobodnie przesuwa sie w jarzmie. Nie zaszkodzi jesli przeszlifujesz tarcze hamulcowa grubym papierem sciernym obustronnie. Musi byc ok. Powodzenia.
 
 P.S. Nierownomierne hamowanie to nie zawsze wina niesprawnego zacisku. Moze to byc wina rowniez klockow i tarcz.
 
 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
	
		| Nie 16:40, 25 Paź 2009 |   | 
	
		|  | 
	   
	
		|  |