Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
swiece i przewody
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / LPG Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
swiece i przewody
Autor Wiadomość
sadencjusz
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chodzież/wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

Post swiece i przewody
witam jakie świece i przewody proponujecie do aut z instalacją gazową??? czy jest w ogóle sens kupować te z napisami że do instalacji LPG??


Post został pochwalony 0 razy
Pią 19:41, 10 Lut 2012 Zobacz profil autora
mario23
Super Spec
Super Spec



Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląskie Cz-wa
Płeć: Mężczyzna

Post
Kup takie świece i przewody jakie zaleca producent tylko coś markowego w miarę i będzie dobrze.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 16:20, 12 Lut 2012 Zobacz profil autora
heniek53
Spec
Spec



Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: PODKARPACKIE
Płeć: Mężczyzna

Post
Witam. Przecież jak będziesz jezdził na paliwie to nie zmienisz przewodów na paliwo ( na gazie przewody do gazu). Kup dobre przewody świece i na pewno będzie dobrze. Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Nie 19:33, 12 Lut 2012 Zobacz profil autora
Doktor
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
popieram kolegów. Tylko nie próbuj zaoszczedzic 20zł na badziewnych prxzewodach tylk okup porzadne, markowe a unikniesz problemów z przebiciami, rozwalajacymi sie fajkami i przejeździsz 2 razy wiecej km niz na tanszym o pare zł dziadostwie.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 20:26, 12 Lut 2012 Zobacz profil autora
sadencjusz
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chodzież/wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

Post
kupiłem świece NGK i przewody firmy JANMOR sprawdzimy jak ten zestawik się będzie sprawował.a w te typowe do LPG za bardzo tez nie wieżę wiec nie kupowałem, i zdecydowałem się na normalne.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 19:16, 13 Lut 2012 Zobacz profil autora
truskaweczki2
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
lpg są dla lpg Wink nie bez powodu jest to tam napisane


Post został pochwalony 0 razy
Czw 18:16, 16 Lut 2012 Zobacz profil autora
Doktor
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
No to może kolega wytłumaczy na czym polega różnica?


Post został pochwalony 0 razy
Czw 23:13, 16 Lut 2012 Zobacz profil autora
sadencjusz
Podawacz kluczy
Podawacz kluczy



Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chodzież/wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

Post
ja niedawno oglądałem taki filmik http://www.youtube.com/watch?v=F-ZD9vwNrbw&feature=related ,bynajmniej jakość półproduktów wykorzystywanych do produkcji mają znaczenie i jakość też.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 16:45, 17 Lut 2012 Zobacz profil autora
heniek53
Spec
Spec



Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: PODKARPACKIE
Płeć: Mężczyzna

Post
truskaweczki2 napisał:
lpg są dla lpg Wink nie bez powodu jest to tam napisane


To rano jak odpalam na benzynie to zakładam przewody do benzyny a jak będę przełączał na gaz to zmienię przewody na te do gazu? Dziwne. Może nie kumam różnicy.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 19:18, 17 Lut 2012 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
Przewody to przewody robią tylko to żeby iskra była .


Post został pochwalony 0 razy
Sob 1:17, 18 Lut 2012 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Zagłębiacie się nie na temat,bo nich przecież nie kończył studiów w dziedzinie"mechatroniki"a to jest dziedzina związana z badaniami właśnie z różnych dziedzin.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Znalazłem gdzieś na forach
Przewody zapłonowe NGK są identyczne z oryginalnymi. Zgod-
nie z rozwiązaniami pierwszomontażowymi przewody wystę-
pują w trzech wersjach:

Przewody z oporem biernym
Kabel zapłonowy składa się z przewodu osłoniętego płaszczem z
włókna węglowego, owiniętego drutem. Opór przeciwzakłóceniowy
oblicza się w następujący sposób: 1 m przewodu = 6,3 k?, przy wy-
sokim napięciu. Z tego typu systemu korzysta np.: Citroën, Peugeot,
Renault, Toyota i Volvo.

Przewody z opornością rzeczywistą
Kabel zapłonowy składa się z przewodu osłoniętego płaszczem z włók-
na węglowego o średnicy 7 mm względnie 8 mm w samochodach
Ford. Opór przeciwzakłóceniowy oblicza się w następujący sposób: 1
m przewodu = 15 k?. Z tego typu systemu korzysta np.: Opel, Ford,
Fiat, Alfa Romeo, Mazda, Honda i wiele innych.

Przewody z rdzeniem miedzianym
Przewód składa się z przewodu z miedzianym rdzeniem, średnica
7 mm. Opór przeciwzakłóceniowy wbudowany jest w końcówki prze-
wodów świecy zapłonowej i końcówki rozdzielające. Dzięki temu za-
kłócenie iskry ma miejsce w pobliżu jej źródła. Tego typu system sto-
sowany jest przeważnie w samochodach Audi, BMW, Mercedes i VW.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Nie 13:34, 19 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Nie 10:54, 19 Lut 2012 Zobacz profil autora
dawidostep
Fachura
Fachura



Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3

Płeć: Mężczyzna

Post
a czy to prawda ze swiece są inne do lpg a inne do aut zasilanych tylko pb?


Post został pochwalony 0 razy
Pią 12:46, 16 Mar 2012 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
Nie


Post został pochwalony 0 razy
Pią 13:48, 16 Mar 2012 Zobacz profil autora
dawidostep
Fachura
Fachura



Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3

Płeć: Mężczyzna

Post
ale przerwa ma byc ciut mniejsza? czyli ile mniejsza?


Post został pochwalony 0 razy
Pią 15:19, 16 Mar 2012 Zobacz profil autora
Doktor
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
tyle żeby nie była za duża. W wielu przypadkach jest tak że jak kupujesz świece to masz juz ustawioną przerwe tak jak powinna być. Zależy od symbolu świecy, dokładnie nie pamietam jaki to symbol. Jesli nie to słuchasz jak jest za duża to zmniejszasz troszkę - szczególnie w starych zużytych silnikach. Jeszcze mi sie nie zdażyło zeby do czegoś w stanie "w miare ok" zmniejszac fabryczna przerwe.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 23:54, 18 Mar 2012 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
W mojej v6 nic nie kombinowałem z przerwą wsadziłem świece i jeździ bez problemu na gazie na benzynie .


Post został pochwalony 0 razy
Pon 1:32, 19 Mar 2012 Zobacz profil autora
dawidostep
Fachura
Fachura



Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3

Płeć: Mężczyzna

Post
w jaki sposób slucham?
oto chodzi ze kazdy pisze cos innego wg ngk 0,5mm jest ustawione
wg instrukcji PL z netu s40/v40 0,7-0,8mm
a wg mojej instrukcji niemieckiej s40/v40 równiez do tego samego silnika piszą tak
1,2-0,1mm
1,2-0,25mm
dokrecanie 25nm
wlasnie wiec jedno przeczy drugiemu?
a odnosnie świec to co ile wymieniac na gazie? a kable równiez czy one są nie wymienialne tak jak cewki WN?


Post został pochwalony 0 razy
Pon 16:20, 19 Mar 2012 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
Tyle co na benzynie .


Post został pochwalony 0 razy
Pon 20:55, 19 Mar 2012 Zobacz profil autora
dawidostep
Fachura
Fachura



Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3

Płeć: Mężczyzna

Post
to dlaczego kazda instrukcja mówi cos innego? patrz wyzej


Post został pochwalony 0 razy
Śro 14:16, 21 Mar 2012 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
Wymieniaj sobie jak chcesz . Twoja sprawa ja wymieniam jak potrzeba .


Post został pochwalony 0 razy
Śro 17:49, 21 Mar 2012 Zobacz profil autora
Doktor
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
Kupujesz swiece z NGK czy z Volvo - wiec to chyba jasne kogo trzeba słuchać. Pozatym instrukcje obie sie zgadzają, tyle ze tam jest podany zakres tolerancji +/- a nie od ...do. świece wymieniaj tyle co nq benzynie ale z reguły padaja same wczesniej jak jeździsz na gazie wiec wymiany sa częstsze. Nie pytaj co ile. Z Twoja jazda, jak robisz 15kkm/3 lata kupisz raz i masz spokoj na 10 lat.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 22:39, 21 Mar 2012 Zobacz profil autora
dawidostep
Fachura
Fachura



Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3

Płeć: Mężczyzna

Post
1,2-0,1mm
1,2-0,25mm

a

od 0,7 do 0,8mm

nie widze zeby bylo to samo?
te 0,1 i 0,25 to tolerancja +-? to dlaczego są 2 linijki w 1 instr? a w drugiej pisze jasno jaka ma byc przerwa?

a jakie są objawy ze z nimi jest cos nie tak i ze są do wymiany?
jak wykręcilem i widze ze są calutkie białe to OK tak ma byc? czy nie? jaki kolor powinny miec na gazie?


Post został pochwalony 0 razy
Czw 14:44, 22 Mar 2012 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Do mierzenia tych przerw będziesz musiał użyć mikrometra jak podajesz takie tolerancje,masz na temat przerwy na świecach;
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Czw 16:30, 22 Mar 2012 Zobacz profil autora
dawidostep
Fachura
Fachura



Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3

Płeć: Mężczyzna

Post
ale co 1 instrukcja do tego samego auta mói ze moze byc od 0,1mm do 1,2mm
a druga ze od 0,7 do 0,8mm? to calkiem inne tolerancje
0,7 do 0,8 to ok rozumiem ale zeby od 0,1 do 1,2mm taka szeroka byla tolerancja?


Post został pochwalony 0 razy
Czw 18:38, 22 Mar 2012 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
Pod mikroskopem sobie to ustaw .


Post został pochwalony 0 razy
Czw 19:15, 22 Mar 2012 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
dawidostep napisał:
1,2-0,1mm
1,2-0,25mm

a

od 0,7 do 0,8mm

nie widzę zęby było to samo?
te 0,1 i 0,25 to tolerancja +-? to dlaczego są 2 linijki w 1 instr? a w drugiej pisze jasno jaka ma być przerwa?

a jakie są objawy ze z nimi jest coś nie tak i ze są do wymiany?
jak wykręciłem i widzę ze są calutkie białe to OK tak ma być? czy nie? jaki kolor powinny miedz na gazie?

Piszesz że 0.10 i 0.25 to jest tolerancja w ustawieniu przerwy a takiej tolerancji 0.10 do 1.20 mm to nie ma.I jeszcze jedno czytaj dokładnie te instrukcje.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 20:14, 22 Mar 2012 Zobacz profil autora
ATF
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 22 Kwi 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rolewice
Płeć: Mężczyzna

Post
dawidostep napisał:
jaki kolor powinny miec na gazie?


Fioletowy jak Twój opis na Forum Very Happy


Post został pochwalony 1 raz
Czw 22:38, 22 Mar 2012 Zobacz profil autora
dawidostep
Fachura
Fachura



Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3

Płeć: Mężczyzna

Post
no to nie pasuje bo jedna instrukcja podaje od 1 do 1,4mm a druga od 0,7 do 0,8mm


Post został pochwalony 0 razy
Pią 12:01, 23 Mar 2012 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
Ta a czym to ustawisz ?


Post został pochwalony 0 razy
Pią 12:34, 23 Mar 2012 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Bo to zależy też od kodu danego silnika a kod mówi wszystko o danej jednostce.
Volvo pojemność silnika 1.6 i 1.8 przerwa 1.20 +- 0.10
Volvo 1.8GDI kod silnika B4184SM przerwa 0.50 - 0.75
Volvo 1.8GDI kod silnika B4184SJ przerwa 0.70


Post został pochwalony 0 razy
Pią 12:44, 23 Mar 2012 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / LPG Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin