Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Zafira 2.0dti 2001r

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Zafira 2.0dti 2001r
Autor Wiadomość
Doktor
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post Zafira 2.0dti 2001r
Panowie przyjechał facet do wymiany kontrolki ze świec zarowych, był na kompie i tak mu koles powiedział, a był u takiego co to sie nie myli:) W kazdym rozebrałem licznik i dioda jest ok. Dlaczego kontrolka moze nie świecić i komp pokazuje bład??


Post został pochwalony 0 razy
Pią 15:24, 29 Lip 2011 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Świece się załączają przy temperaturze poniżej 5 stopni tak są aktywowane,a podał byś jaki wychodzi błąd.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 20:29, 29 Lip 2011 Zobacz profil autora
Doktor
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
no niestety nie mam kodu bo ja go nie podpinałem... a facet mówi ze to był bład do tyczacy kontrolki. Wiem ze świece grzeja jak sie zimniej niz teraz ale kontrolka chociaz na sekundke powinna sie zapalic. A tu dupa. I zeby było smieszniej jak wyciagałem licznik to cos zmajstrowałem i mam teraz jakis zwarcie, bo jak włacze długie swiatła to mam kontrolke od długich i przeciwmgielnych... i znowu rozbierac to w cholere, Tak sie zastanawiam, jakby przekaźnik był padniety ze świec żarowych, Bo furak jest po wypadku, bie poduchy wywalone, dostał w przedni lewy róg, a przekażnik od świec zarowych wisiał na kablu pod akumulatorem. I zastanawiam sie jak sprawdzic ten przekaźnik. Napiecie w kostce do niego dochodzi, 12V, tyle ze wychodzi tez 12V a powinno byc chyba wiecej co nie? Bo inaczej to po cholere byłby przekaźnik, Tyle ze chyba komp by pokazał ze z nim cos nie tak....


Post został pochwalony 0 razy
Pią 21:57, 29 Lip 2011 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
To nie jest zwykły przekaźnik,a napięcie 12V jest i nie będzie większe bo skąd jak akumulator ma 12V,jak alternator ładuje to jest 14.4V.A przekaźnik musi być bo sterownik steruje bo jest aktywowany na 5stopni i jak spadnie to przekazuje prąd na przekaźnik a przekaźnik łączy i przekazuje na świece a to jest cztery świece,bez przekaźnika nie wytrzymały by żadne przełączniki bo by się grzały,tak jak przy światłach długich,krótkich,wentylatory.Za uwarz że przewody sterujące przy przekaźnikach są zawsze cienkie a przewody zasilające już dane urządzenie już są grube w zależności od mocy.Ważny jest kod i czek powinien świecić jak jest coś ze świecami i obwodem nie tak.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 22:26, 29 Lip 2011 Zobacz profil autora
Doktor
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
Jest tak jak piszesz i całkiem sie z tym zgadzam. Mam tylko takie pytanie. Jak sprawdzić czy to działa, chodzi mi o ta zakichana kontrolke zeby kogos w maliny nie wpuscic. Co mam wyjac czujnik temp ten co podaje na ecu i włozyc go do lodowatej wody? i czy napewno moze tak byc ze kontrolka swiec zarowych nie zapala nawet na sekunde gdy jest ciepło?? Wiem ze to troche pytania w stylu naszego ulubionego forumowicza ale chce sie upewnic ze oddam komus sprawne auto... No i troche mnie dziwi ze mam cały czas 12 V na przekaźniku - cały czas dopływa tam prad....


Post został pochwalony 0 razy
Sob 1:18, 30 Lip 2011 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Ze sterownika silnika idą piny 87 i pin 97 idą do sterownika układu podgrzewania żarowego,jest jeszcze przekaźnik systemowy i też idzie zasilanie do niego jest w skrzynce za akumulatorem i bezpiecznik zasalający.Co do kontrolki to chyba się nie załączy ani nawet na sekundę.


Post został pochwalony 1 raz
Sob 9:11, 30 Lip 2011 Zobacz profil autora
Doktor
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
Auto oddałem, zobaczymy co bedzie jak bedzie chłodniej:) W kazym razie temat mozna zamknąc, przynajmniej do zimy, Dzieki serdeczne za pomoc:) Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Sob 15:58, 30 Lip 2011 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin