Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
pare pytań

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Na każdy temat Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
pare pytań
Autor Wiadomość
dawidostep
Fachura
Fachura



Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3

Płeć: Mężczyzna

Post pare pytań
mógłby mi ktos wyjasnic następujące kwestie:

1/ co to znaczy ze auto ma metalowy, plastikowy kolektor ssący i jaki jest w moim aucie?
2/ co daje pojedynczy, podwójny walek rozrządu
3/ jaka jest róznica w osiągach silnika 8v od 16v
4/ czy to prawda ze to silnika z wtryskiem bezpośrednim nie mozna zainstalowac lpg?
5/ co daje wtrysk jedno, wielopunktowy?

pozdr


Post został pochwalony 0 razy
Pią 14:07, 04 Maj 2012 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post Re: pare pytań
dawidostep napisał:
mógłby mi ktos wyjasnic następujące kwestie:

1/ co to znaczy ze auto ma metalowy, plastikowy kolektor ssący i jaki jest w moim aucie?
2/ co daje pojedynczy, podwójny walek rozrządu
3/ jaka jest róznica w osiągach silnika 8v od 16v
4/ czy to prawda ze to silnika z wtryskiem bezpośrednim nie mozna zainstalowac lpg?
5/ co daje wtrysk jedno, wielopunktowy?

pozdr


1) Nie robi żadnej różnicy .
2) Zależy czy masz 8 czy 16 zaworów .
3)16 szybciej napełnia
4)Można ale koszty duże
5)Jedno czyli jeden wtrysk wielo czyli każdy cylinder ma swój wtrysk


Post został pochwalony 0 razy
Pią 15:58, 04 Maj 2012 Zobacz profil autora
dawidostep
Fachura
Fachura



Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3

Płeć: Mężczyzna

Post
volvo s40 96r 1,8 16v 115km

1/ ale chodzi o tą rure od f powietrza?
2/ 16zaworów
3/ a nie jest tak ze 8v lepiej zbiera sie a 16v wolniej ale wyzej sie kreci?
4/ a w TWINSPARK mozna zainstalowac lpg?
5/ czyli jak jest sekwencja lpg to znaczy ze wtrysk mam wielopunktowy?
6/ a mozna zrobic tak zeby auto jezdzilo lepiej na lpg niz na pb, bo jak na razie czuc muła na gazie jak cholera
7/ po czym poznac zepsuty katalizator i ze wydech wymaga wymiany?
8/wyjasnisz mi dlaczego jak auto zgasnie to nie da sie go uruchomic kluczykiem bo cos blokuje tylko trzeba cofac do 0?
9/no i czy mozna wlaczac rozrusznik kiedy auto jedzie, toczy sie? cos sie wtedy psuje?

dzieks


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dawidostep dnia Pią 17:09, 04 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Pią 17:00, 04 Maj 2012 Zobacz profil autora
Doktor
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
No kolega nie do końca ma racje. Widze ze autor tematu ma ciekawe dosc pytania:)
1. Chodzi Ci zapewne o LPG i tu jest spora róznica - do plastikowych nie zkłada sie instalacji LPG starego typu, bo czsem gaz moze sie cofnąć i jak wybuchnie to plastikowy kolektor dolotowy idzie na śmietnik, a metalowy to przeżyje.
2.podwojny wałek np daje mniejsze wibracje silnika. POdwojne wałki wystepuja w silnikach 16V ale to nie jest reguła. Są 16v na pojedynczym wałku również.
3. Roznica w osiagach nie ma nic wspolnego z liczba zaworów, juz o to kiedys pytałeś. Przy 16 V lepsza jest cyrkulacja gazów w komorze, szybciej sie napełnia i opróznia. Chodzi o powierzchnie, np 4 zawory na cylinder, 2 dolotowe, 2 wydechowe, powierzchnia przez która wpada i wylatuje mieszanka przy 2 zaorach jest wieksza niz przy duzym jednym zaworze. Poprostu nie ma sensu robienie 1 duzego zaworu jak mozna zrobic 2 mniejsze a powierzchnia i tak bedzie wieksza.
4. to racja mozna zainstalowac LPG , a czy to jest drosze? niewiem? nie zakładam gazu wiec sie nie wypowiem.Do twinsparka tez mozna załozyc gaz.
5. i tu tez kolega ma racje. Niewiem co tu wiecej powiedziec:)

Mozna zrobic ze auto bedzie mocniejsze na lpg niz na benzynie. Jest swietna firma w krakowie, tyle ze niewiem czy moge dać Ci namiary.


katalizator zesputy - np- dziurawy, np, zapchany tak ze sa trudnosci z odpaleniem . Ale nie ma sie co oszukwac po 5 latach czy 100000km i tak jest juz wypalony i nie spełnia swej funkcji. Czy wymiana ma sens? ja nie jestem jakos super ekologiczny, lepiej likwidowac 1ikarusa, niz wymienic 100katalizatorów w osobówkach. Na googlu znajdziesz sporo info o tym.

Cool wynika to m.in z budowy stacyjki. Tak ma byc:) bo jak cofasz do zera i właczasz zapłon od nowa to np wspomniana pompa paliwa dobija cisnienie. ktos po cos to wymyslił.
9)kiedy auto jedzie NIE mozna właczac rozrusznika. Tzn kiedy kolo zamachowe sie kręci - czyli pracuje silnik. Uszkodzisz sobie rozrusznik. Jesli natomiast auto jedzie np z górki, silnik nie pracuje, masz wcisniete sprzęgło to można odpalac rozrusznikiem.
9)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Doktor dnia Pią 17:22, 04 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Pią 17:09, 04 Maj 2012 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
Kolektor ssący to jest przecież tam gdzie masz wtryski a Ty mylisz to z dolotem .
w 1 generacji można zrobic tak że będzie mocniejszy na lpg niż na pb ale będzie palić dużo więcej .

Wywal kata to będziesz miał spokój i jeszcze zarobisz .


Post został pochwalony 0 razy
Pią 17:27, 04 Maj 2012 Zobacz profil autora
dawidostep
Fachura
Fachura



Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3

Płeć: Mężczyzna

Post
2/ja mam podwójny?
3/jakos mam 16v i wg mnie auto o wiele wolniej reaguje na wcisniecie gazu tz z opóźnieniem i wolniej sie wkreca na obroty w porównaniu do 1,8 8v no i przy 8v juz od 2000 auto jedzie a przy 16v to trzeba miec conajmniej 4tys obrotów w góre
4/ TS to normalny silnik tylko z 8 świecami tak?
5/ a to są silniki gdzie paliwo nie jest wtryskiwane do cylindrów? myslalem ze jak 4cylindy są to musza byc conajmniej 4 wtryski a wielopunktowy tz ze np są 2 wtryski w cylindrze czyli razem 8
6/ ale jak zrobic? jest to wg mnie niemozliwe przciez to gaz!
7/czyli jak auto jest mulowate i buczy a powyzej 3000 wyje tz ze jest do roboty wydech?
8/wlasnie w autach z dieslem duzo nowszych od mojego tak niema mozna odrazu palic, nic nie blokuje, a to nie jest po to zeby nie wlaczyc rozrusznika kiedy pracuje silnik? zresztą co by sie wtedy stalo? albo jak bym za dlugo trzymal a silnik by juz zalapał?
9/aha mozna? myslalem ze nie wolno tz musi byc auto na hamulcu i wtedy mozna odpalac a jesli sie toczy to nie, a jesli jedzie z gorki wylaczone i jest luz a sprzeglo nie jest wciśnięte to mozna?
10/ a ile zarobie na katalizatorze i co wstawie w jego miejsce? rure czy strumienice?

pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Pią 17:49, 04 Maj 2012 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
dawidostep napisał:
2/ja mam podwójny?
3/jakos mam 16v i wg mnie auto o wiele wolniej reaguje na wcisniecie gazu tz z opóźnieniem i wolniej sie wkreca na obroty w porównaniu do 1,8 8v no i przy 8v juz od 2000 auto jedzie a przy 16v to trzeba miec conajmniej 4tys obrotów w góre
4/ TS to normalny silnik tylko z 8 świecami tak?
5/ a to są silniki gdzie paliwo nie jest wtryskiwane do cylindrów? myslalem ze jak 4cylindy są to musza byc conajmniej 4 wtryski a wielopunktowy tz ze np są 2 wtryski w cylindrze czyli razem 8
6/ ale jak zrobic? jest to wg mnie niemozliwe przciez to gaz!
7/czyli jak auto jest mulowate i buczy a powyzej 3000 wyje tz ze jest do roboty wydech?
8/wlasnie w autach z dieslem duzo nowszych od mojego tak niema mozna odrazu palic, nic nie blokuje, a to nie jest po to zeby nie wlaczyc rozrusznika kiedy pracuje silnik? zresztą co by sie wtedy stalo? albo jak bym za dlugo trzymal a silnik by juz zalapał?
9/aha mozna? myslalem ze nie wolno tz musi byc auto na hamulcu i wtedy mozna odpalac a jesli sie toczy to nie, a jesli jedzie z gorki wylaczone i jest luz a sprzeglo nie jest wciśnięte to mozna?
10/ a ile zarobie na katalizatorze i co wstawie w jego miejsce? rure czy strumienice?


3) Porównaj nowe samochodu a nie wyjebane .
4)TS TURBO BENZYNA z bezpośrednim wtryskiem np 1.4 vw bardzo nie udane .
5)90% samochodów ma wtrysk do kolektora ssącego
6)Gaz ma większą kaloryczność niż benzyna
7)Jest w pizdu rzeczy możliwych
8)Jest tak ale kierowca jest na tyle inteligenty że nie rusza stacyjki po zapaleniu auta bo po co ?
9)można
10)Kawałek rury (około 150-200z zarobisz )

pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Pią 18:00, 04 Maj 2012 Zobacz profil autora
dawidostep
Fachura
Fachura



Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3

Płeć: Mężczyzna

Post
3/ no wlasnie taki 8v 1,8 od audi 80, golfa 2 jezdzi o wiele zwawiej niz moje 1,8 16v 115km w volvo
4/ a twin spark udane od alfy? z 8świecami ?
5/ jak to ssącego ale 4 tak? 4 wtryskiwacze zawsze są tylko co cylindrów
6/ no tak ale czemu zawsze na gazie auto gorzej jedzie?
7/np jakich?
8/wlasnie w autach z dieslem duzo nowszych od mojego tak niema mozna odrazu palic, nic nie blokuje, a to nie jest po to zeby nie wlaczyc rozrusznika kiedy pracuje silnik? ewindentie cos sie blokuje bo jak sie zgasi silnik to nie mozna odrazu palic jak np te nowe diesle
9/a jesli sie toczy to nie, a jesli jedzie z gorki wylaczone i jest luz a sprzeglo nie jest wciśnięte to mozna?
10/osiągów nie strace? glosniej nie bedzie chodził?


pozdr


Post został pochwalony 0 razy
Sob 14:11, 05 Maj 2012 Zobacz profil autora
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
3/ porównaj masy samochodu.
5/ większość aut posiada wtryski do kolektora ssącego tuż przed łączeniem z głowicą silnika.
7/ np zapłon, kat, i wiele innych rzeczy.
8/ w większości samochodów jest taka blokada po co? np. po to zeby podczas wł samochodu jakiś debil chciał ponownie uruchamiać silnika:) na twoim miejscu cieszyłbym się taką blokadą z pewnością za chwile bysmy musieli ci opisywać jak ściągać skrzynie i wymieniać koło zamachowe lub sam wieniec:)

9/ możesz jechac bez zadnego problemu. Tylko teraz czasem nie rozpędzaj auta do 150 i nie wyłączaj silnika!

Nie zadawaj pytań na logiczne odpowiedzi jeżeli czegoś naprawde juz nie rozumiesz to przeczytaj 2 razy nastepnie poproś autora odpowiedzi o wytłumaczenie, autor jezeli bedzie miał ochotę odpowie ci.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Sob 14:39, 05 Maj 2012 Zobacz profil autora
dawidostep
Fachura
Fachura



Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3

Płeć: Mężczyzna

Post
3/ no to 1340kg masy wlasnej na 115km to nie jest malo? chyba 115km to az nadto?
5/ale zawsze tyle wtrysków co cylindrów czy najcześciej 4?
6/ no tak ale czemu zawsze na gazie auto gorzej jedzie?
7/no tak ale ja wszystko juz sprawdzilem i wyeleminowałem
8/to wyjasni mi dlaczego w moim aucie ta blokada jestz 96roku a w dieslach np nissana z bonad 2005 jej niema az mnie to zdziwilo ze sie pali tak jak malucha
9/myslalem zawsze ze jak auto sie toczy wylaczone to mozna odpalac je wylaczenie przez wrzucenie biegu i puszczenie sprzegla bo rozrusznika wtedy nie mozna wlaczac bo auto jest w ruchu i ze do wlaczania rozrusznika auto musi w 100pr stac
10/np w przypadku świec zaplonowych to czy prawda ze jesli dokrecimy je zbyt slabo auto straci na mocy, kompresji? a jesli to diesel to czy mozna wykrecic calkowicie s. zarowe i jezdzic?

ja tez pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Nie 9:58, 06 Maj 2012 Zobacz profil autora
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
3/ nie jest nadto.
4/ tyle co cylindrów albo jeden.
7/ sprawdz kompresje! katalizator!
8/ W żadnym nisanie nie masz tej blokady ale po odpaleniu i przekręceniu kluczyka w pozycje rozruch, rozrusznik się nie włączy.
9/ wróć do wypowiedzi Doktora
doktor napisał:
(9)kiedy auto jedzie NIE mozna właczac rozrusznika. Tzn kiedy kolo zamachowe sie kręci - czyli pracuje silnik. Uszkodzisz sobie rozrusznik. Jesli natomiast auto jedzie np z górki, silnik nie pracuje, masz wcisniete sprzęgło to można odpalac rozrusznikiem

10/ jeżeli zbyt słabo dokręcisz świece to możesz podczas jazdy zobaczyć pocisk , który przebija twoją maske:) - nie świece zarowe jak odkręcisz to nie pojedziesz ponieważ ciśnienie bedzie uciekać. jeżeli zaślepisz gniazda to owszem możesz jechać.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 10:18, 06 Maj 2012 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
dawidostep napisał:
3/ no to 1340kg masy wlasnej na 115km to nie jest malo? chyba 115km to az nadto?
5/ale zawsze tyle wtrysków co cylindrów czy najcześciej 4?
6/ no tak ale czemu zawsze na gazie auto gorzej jedzie?
7/no tak ale ja wszystko juz sprawdzilem i wyeleminowałem
8/to wyjasni mi dlaczego w moim aucie ta blokada jestz 96roku a w dieslach np nissana z bonad 2005 jej niema az mnie to zdziwilo ze sie pali tak jak malucha
9/myslalem zawsze ze jak auto sie toczy wylaczone to mozna odpalac je wylaczenie przez wrzucenie biegu i puszczenie sprzegla bo rozrusznika wtedy nie mozna wlaczac bo auto jest w ruchu i ze do wlaczania rozrusznika auto musi w 100pr stac
10/np w przypadku świec zaplonowych to czy prawda ze jesli dokrecimy je zbyt slabo auto straci na mocy, kompresji? a jesli to diesel to czy mozna wykrecic calkowicie s. zarowe i jezdzic?

ja tez pozdrawiam


5) Tyle ile cylindrów .
9)Spróbuj pare razy tak zrobić to się dowiesz co to znaczy remont głowicy .
10) nie straci tylko Ci świece wyjebie w maskę a w dieslu kompresja będzie spierdalać.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 10:36, 06 Maj 2012 Zobacz profil autora
dawidostep
Fachura
Fachura



Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3

Płeć: Mężczyzna

Post
5/ 4 wtryski =w. wielopunktowy a 1 wtryskiwacz na 4 cylindy=jednopunktowy tak?
ale moze byc 1 wtryskiwacz w aucie R4?
7/ a jak spr czy mam katalizator ogólnie? gdzie niby go szukac pod autem?
8/aha ale w takim powiedzmy maluchu sie wlaczy tak? i spali sie rozrusznik odrazu?
9/ to slyszalem ze tak pewien facet zalatwił będiks czy cos podobnego ze odpalał jak auto sie toczylo to przodu bo mu zgasło i podobno sie będix zepsuł jesli to nie prawda to co sie zepsuło i jak?
10/ chodzilo mi o dokręcenie kluczem do oporu ale tylko do oporu wiec wtedy luźne nie bedą ale nie bedą jakos specjalnie mocno przykrecone, a nie dokręcanie jeszcze na maxa gdy opór poczuje czyli tak będzie ok? a od czego jest tlusty nalot na gwińcie świec tak jakby olej, benzyna
11/a jesli chodzi o zawieszenie to czy wszystkie elementy wytrzymują podobne przebiegi? bo czegos nie rozumiem ktos wymienia co 10tys km drążki kierownicze a w drugim aucie ta czesc wcale nie pada a np luzy są np na sworzniach wahaczy czy na wahaczach od czego zalezy ze w 1 aucie co 10kkt idą d. kier. a w drugim powiedzmy co 50kkt inne czesci a drążki są ok?
12/przykladowo jesli auto przejechalo w ciągu roku 2tys km to mało, ale czy koniecznie trzeba wymienic olej czy mozna spokojnie jezdzic do tych 15000km? bo jednak olej po 2tys jest nowy ale rok juz minął

pozdr


Post został pochwalony 0 razy
Nie 15:38, 06 Maj 2012 Zobacz profil autora
heniek53
Spec
Spec



Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: PODKARPACKIE
Płeć: Mężczyzna

Post
Nie wymieniaj nie pytaj daj ludziom spokój i nie zawracaj głowy bzdetami. Pytasz o coś co już miałeś wytłumaczone. Koniec.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 15:49, 06 Maj 2012 Zobacz profil autora
dawidostep
Fachura
Fachura



Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3

Płeć: Mężczyzna

Post
jeszcze mam takie pytanie ciekawe, jesli mamy usterke i nie laduje nam aku bo swieci sie dioda to czy mozna takim autem jechac?
powiedzmy ze świateł nie uzywamy
czy po odpaleniu silnika i wyjęciu akumulatora silnik bedzie pracował?
akumulator służy jedynie do odpalania i do spraw takich jak światła itp , etc? czy jeszcze do czegos? typu steruje pracą silnika podtrzymuje jakis komputer itp?


Post został pochwalony 0 razy
Nie 20:07, 06 Maj 2012 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
Można dopóki akumulator nie powie nara .
Będzie jeśli jest ładowanie z tym że alternator się zjebie
A komp wtryski pompa iskra itp to z czego niby jest ? z magneta ?


Post został pochwalony 0 razy
Nie 21:03, 06 Maj 2012 Zobacz profil autora
Doktor
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
masz cierpliwosc....


Post został pochwalony 0 razy
Pon 0:32, 07 Maj 2012 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
Po prostu nigdy jej nie miałem i teraz mam okazje trochę poćwiczyć .


Post został pochwalony 0 razy
Pon 10:43, 07 Maj 2012 Zobacz profil autora
dawidostep
Fachura
Fachura



Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3

Płeć: Mężczyzna

Post
pytam sie ponieważ pamiętam jak jezdzilem motocyklem to tam akumulator był wyłącznie to kierunkowskazów i sygnału, a silnik pracował, światła itp dzialaly bez akumulatora bo nie mialem wcale go zamontowanego
to myslalem ze w aucie tez akumulator służy jedynie do świateł kierunkowskazów, rozruchu i wodotrysków typu szyby etc.
a jaka pompa jest na aku? paliwa? bo oleju i cieczy to z paska idą?

a co do akumulatora to jak poznac ze juz jest wyjebany?
jesli ma 5lat i jest marki no name to juz szykowac kase na nowy?
jakie powinien miec napięcie przykladowo rano przed odpalaniem?
na jałowych ma 14,5V przy wył odbiornikach i 14,3V przy wł wszystkich pożeraczach prądu
chciałem spr poziom elektrolitu ale za cholera nie widać


Post został pochwalony 0 razy
Pon 12:44, 07 Maj 2012 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
Tak choćby paliwa .
Tak szykuj a najlepiej sprawdź u elektromechanika .
Dobrze jest z napięciem

Masz obsługowy czy bezobsługowy ?


Post został pochwalony 0 razy
Pon 16:50, 07 Maj 2012 Zobacz profil autora
dawidostep
Fachura
Fachura



Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3

Płeć: Mężczyzna

Post
marki fiamm nie pisze ile ah
no i pod naklejką są 4 otworki to wlewania wody
a jakie ma byc napiecie rano?
bo jest 12,10-12,20V a nie powinno byc ponad 12,6v?


Post został pochwalony 0 razy
Pon 17:09, 07 Maj 2012 Zobacz profil autora
dawidostep
Fachura
Fachura



Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3

Płeć: Mężczyzna

Post
1/ volvo s40 96r. 1.8 115km
wyjaśni mi ktos dlaczego w instr. pisze ze rozrzad wymienia sie co 120000km
a mechanik zapiera sie nogami i rękami ze co 60tys km max lub 4lata
Tak naprawde to jaki jest interwał wymiany? Jeśli tego przebiegu nie zrobie to ile lat max?

2/ Przy wymianie paska rozrządu wymienia sie tez pasek osprzętu?

3/ Wyjasni mi ktos czym sie różni pasek klinowy od wielorowkowego?

4/ rozumiem ze paski wielorowkowe, klinowe napędzają klime, wspomaganie, alternator od walu a pasek rozrządu od wału zawory, pompe wody, oleju tak?

pozdr


Post został pochwalony 0 razy
Pon 17:03, 14 Maj 2012 Zobacz profil autora
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
1/informacje w książce serwisowej, (jak chcesz)
2/informacje w ksiażce serwisowej, (jak chcesz)
3/klinowy jest wąski wielo szeroki
4/zależy w jakim aucie. Pompa wody może być na pasku rozrzadu albo PK. Olejowa idzie albo paskiem, łańcuchem albo kołami zębatymi.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kełysz dnia Czw 17:08, 17 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Czw 17:08, 17 Maj 2012 Zobacz profil autora
dawidostep
Fachura
Fachura



Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3

Płeć: Mężczyzna

Post
1/pisze ze co 120tys km a lat to ile? bo o wieku nic nie pisze? na forum v40 takze pisza ze rozrząd max 60tys lub 4 lata
2/w książce nic na ten temat niema
3/ok
4/ a w moim jak jest? volvo s40 96r. 1,8

pozdr


Post został pochwalony 0 razy
Czw 17:34, 17 Maj 2012 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
dawidostep napisał:
1/pisze ze co 120tys km a lat to ile? bo o wieku nic nie pisze? na forum v40 takze pisza ze rozrząd max 60tys lub 4 lata
2/w książce nic na ten temat niema
3/ok
4/ a w moim jak jest? volvo s40 96r. 1,8

pozdr

To już było;
http://www.umserwis.fora.pl/na-kazdy-temat,1/pytanie-o-rozrzad-i-paski-w-aucie,6570.html


Post został pochwalony 0 razy
Czw 21:51, 17 Maj 2012 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Na każdy temat Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin