Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Pyt. o odpalanie sinlika benzynowego/diesla

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Na każdy temat Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Pyt. o odpalanie sinlika benzynowego/diesla
Autor Wiadomość
dawidostep
Fachura
Fachura



Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3

Płeć: Mężczyzna

Post Pyt. o odpalanie sinlika benzynowego/diesla
męczą mnie następujące sprawy.

1/ mam takie pytanie jesli auto ma przycisk start i stop to wtedy musi to byc diesel tak bo jesli benzyna to zawsze sie gasi stacyjką a nie przyciskiem stop, no i przykladowo silnik pracuje i my zamiast wciskąc i przytrzymac stop odłączymy prąd tz stacyjke, silnik zgaśnie???
2/ a jesli w silniku benzynowym, diesla odlacze akumulator to silnik zgaśnie? czy nadal bedzie pracował tak jak w motorowerze? w motorze akumulator jest jedynie do migaczy i sygnału dźwiękowego
3/wyjaśnij mi ktos dlaczego inaczej odpala benzyna a inaczej diesel? czemu w dieslu praca rozrusznika jest taka inna i czemu wystarczy tylko ze rozrusznik zakreci a silnik juz sobie pyrka, a w benzynie podczas rozruchu auto samo sobie takie gazu do 1500-2000?
4/ jesli jest lato lub niema mrozu a jest zimno, to czy grzanie świec ma najmniejszy sens?

dzieki


Post został pochwalony 0 razy
Śro 14:09, 25 Lip 2012 Zobacz profil autora
Doktor
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
1) Twoje rozumowanie jest totalnie złe. Poszukaj info w internecie.
2) benzyna zgaśnie, diesle nowsze zgasną, stare diesle w wiekszości powinny pracowac dalej, generalnie musza dostawać paliwo, i musi sie to odbywac w czysto mechaniczny sposób.
reszta wiedzy [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Śro 17:21, 25 Lip 2012 Zobacz profil autora
dawidostep
Fachura
Fachura



Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3

Płeć: Mężczyzna

Post
1/czyli rozumiem ze jesli w dieslu zamiast wcisnąc stop wyłączymy prąd dalej będzie pracowało auto? czyms to szkodzi?

2/a w jaki sposób będzie dostarczone będzie paliwo jesli prądu nie będzie?

3/jesli w benzynce czy dieslu szlag trafi pompe paliwa to pozostaje laweta? czy awaryjnie sie dojedzie do warsztatu zawsze?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dawidostep dnia Śro 18:43, 25 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
Śro 18:13, 25 Lip 2012 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Ani diesel ani benzynowy bez prądu nie będzie chodził no chyba że to jest C330 lub C360 i bez pompki paliwa torze nie dojedzie tylko laweta.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 21:00, 25 Lip 2012 Zobacz profil autora
dawidostep
Fachura
Fachura



Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3

Płeć: Mężczyzna

Post
a taka pompka paliwa gdzie jest w volvo s40? jakbym mial na zapasie to wymienie na poboczu drogi?
czyli rozumiem ze jak mam lpg to mam jakby zdublowany układ zasilania?
bo jesli bym mial tylko benzyne to w przypadku gdy pompa padnie nie pojade nigdzie a tak zawsze moge załaczyc gaz i dojechac baaa moge nawet odpalic na gazie jakby pompa paliwa siadła
a tak wszyscy psioczą na gaz, mam racje? ze jesli zepsuje sie uklad paliwowy to zawsze mam drugi uklad dzialający sprawnie lpg, a jesli lpg szlak trafi to jest benzyna, czego kierowcy diesli nie mają


Post został pochwalony 0 razy
Czw 13:56, 26 Lip 2012 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
No widzisz wiedziałeś co wybrać,dwa układy nie zależne.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 14:01, 26 Lip 2012 Zobacz profil autora
Doktor
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
ja pierdziele, ile razy w zyciu wymieniałes świece/kable/ cewke? a ile razy pompe paliwa?? no i juz masz odpowiedz na twoje głupie pytanie. twoja 2 układy na nic....a kierowcy diesli nie maja tego problemu. bez sensu taka gadka.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 14:05, 26 Lip 2012 Zobacz profil autora
dawidostep
Fachura
Fachura



Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3

Płeć: Mężczyzna

Post
jak to nie mają jak w dieslu padnie pompa to koniec jazdy
cewki nie wymienialem ani razu, kabli ani razu, świece raz


Post został pochwalony 0 razy
Czw 17:05, 26 Lip 2012 Zobacz profil autora
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
silniki 1,9d 1,6d w vw chodzą bez aku ale jak zarówki się zapali to koment i spalone. BMW 2,4 2,5tds chodzą również bez aku bo kiedys kabli nie miałem i podłozyłem swój aku zeby kogoś przy drodze odpalić odpalił odłączyłem podłaczył swójSmile


Post został pochwalony 0 razy
Sob 10:36, 28 Lip 2012 Zobacz profil autora
dawidostep
Fachura
Fachura



Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3

Płeć: Mężczyzna

Post
a benzyna nie chodzi? dlaczego?
myslalem ze w aucie auku jest potrzebny do swiatel, rozruchu itp
ale jak juz silnik odpali to po co mu akumulator?
to samo jak w motorku akumulator sluzy jedynie do migaczy i sygnalu bo swiatla to idą z silnika


Post został pochwalony 0 razy
Sob 15:06, 28 Lip 2012 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
Kur$4 a co steruje wtryskami ? Aku jest zeby było stałe napięcie .


Post został pochwalony 0 razy
Sob 15:58, 28 Lip 2012 Zobacz profil autora
dawidostep
Fachura
Fachura



Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3

Płeć: Mężczyzna

Post
a co steruje wtryskami w dieslu?
nie moze w benzynie byc mechaniczne jak w dieslu? zawsze myslalem ze akumulator jest tylko do odpalania i do swiatel

a jesli auto ma gaźnik to juz raczej aku nie jest potrzebny?


Post został pochwalony 0 razy
Sob 17:24, 28 Lip 2012 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
Ja pierdole bo inaczej nie mogę a common rail a pompa wtryskowa itp itd to co na dynamo jest ? Wiesz w ogóle jak wtrysk w benzynie działa ? dostaje impuls i wtenczas otwiera zamyka otwiera z zajebistą prędkością . Abs czym jest zasilany ? energią słoneczną ?


Post został pochwalony 0 razy
Sob 17:50, 28 Lip 2012 Zobacz profil autora
dawidostep
Fachura
Fachura



Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3

Płeć: Mężczyzna

Post
no kapuje to samo z lpg tez dostaje impuls i otwiera itp
ale dlaczego niby diesel mialby dzialac bez akumulatora jesli w kazdym dieslu są wtryskiwacze? takie TDI vw pójdzie bez akumulatora?

mam racje ze silniki na gaźniku pójdą bez akumulatora?

no tak ale co z pompą paliwa jak to paliwo będzie dostarczane? mówiłes ze odpalales auto bez aku to jak z paliwem?

pamietam kiedys ze odpalalem auto na pych bo mialo akumulator wyczerpany calkowicie ale jak odpalilo to spokojnie chodziło i nie gasło


Post został pochwalony 0 razy
Nie 10:09, 29 Lip 2012 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
Bo alternator ładował .


Post został pochwalony 0 razy
Nie 12:20, 29 Lip 2012 Zobacz profil autora
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
Wyciąg aku i pchaj auto nie odpalisz kolego dlaczego to już ci postaram się wyjaśnic. Aku do odpalenia potrzebuje dużo amperów na rozruch (V+A). jeżeli V są małe to amperaż jeszcze mniejszy. Rozruszniki jest to silnik elektryczny wysoko obrotowy który w zależności od silnika potrzebuje dużego amperażu rozruchowego zeby zakręcić wałem korbowym(weż naładuj aku wyciag rozrusznik podłącz pod aku pewnie kręcił by się cały dzień. zrób to samo gdy rozrusznik siedzi w aucie:)) Teraz na temat dlaczego odpalił jak auto miało słaby aku (nie rozładowany do końca). Ponieważ wszystkie podzaespoły sterujące silnikiem nie potrzebują tyle napioecia co rozrusznik do odpalenia silnikiem np. wtrysk otworzy się jak aku bedzie miał 10,5V. Również sterowanie całym systemem w silniku potrzebuje mniejszego napięcia. Dlaczego nie odpalisz bez aku. ponieważ auta sa tak skonstruowane ze napięcie ma byc magazynowane w akumulatorze a następnie pobierane przez podzespoły i zespoły urządzeń elektrycznych. dlaczego? ponieważ napiecie jest stabilne. Tak wiem alternator posiada regulator napiecia. Ale alternator podaje stałe napiecie V gorzej jednak jest z natęzeniem prądu A. postaram się to wyjasnic na przykładzie golf 1,9D który chodzi po wyciągnięciu aku po zapaleniu świateł i dodaniu gazu żarówki robiły się coraz jaśniejsze aż nagle zgasły (spaliły się). Producenci wszystkich aut stwierdzili ze bez aku auto nie bedzie chodzić dlatego ze moze popalić wszystkie podzespoły silnikowe. stare diesle chodziły ponieważ miały one wszystko mechaniczne, silnik benzynowe (nowe czy gaznikowe) nie będa chodziły ponieważ może cewka nie wydolić z napięciem pozwalającym na przeskoczenie iskry na świecy (stare modele) nowe cisnienie pompy bedzie zmienne i wtryskiwane paliwo nie bedzie dobrze rozpylone. Dobrze wyjasniłem, zrozumiałeś?


Post został pochwalony 0 razy
Nie 13:31, 29 Lip 2012 Zobacz profil autora
Doktor
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
co trzeba zrobic zeby dostac ostrzezenie???


Post został pochwalony 0 razy
Nie 16:46, 29 Lip 2012 Zobacz profil autora
dawidostep
Fachura
Fachura



Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3

Płeć: Mężczyzna

Post
tak kumam
tylko nie rozumiem jak mógł golf dzialac bez auku to co pompowalo paliwo?

w takim przykladowo motorku romet to co wytwarza iskre?


Post został pochwalony 0 razy
Nie 16:54, 29 Lip 2012 Zobacz profil autora
student
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
W motorku masz prądnice...


Post został pochwalony 0 razy
Nie 19:07, 29 Lip 2012 Zobacz profil autora
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
dawidostep napisał:
tak kumam
tylko nie rozumiem jak mógł golf dzialac bez auku to co pompowalo paliwo?

w takim przykladowo motorku romet to co wytwarza iskre?


Pompa mechanicza (wtryskowa), która pompuje i tłoczy pod ciśnieniem do wtryskiwaczy otwieranych mechanicznie (nie potrzeba prądu).

W motorze jest prądnica, magneto tak samo jak w kosiarce czy innych urządzeniach mechanicznych.

Masz wszystko wytłumaczone jak krowie na rowie. O działaniach różnych podzespołów podanych w moich i kolegów postach poczytasz i dowiesz się więcej na [link widoczny dla zalogowanych]

Adn. 3

silnik spalinowe mają coś takiego jak silniczek krokowy, który steruje dawką podawanego powietrza. Przy odpaleniu podaje większą dawkę po to żeby silnik benzynowy odpalił. Niestety musi tak być z niewyjaśnianych przyczyn a więc to pytanie uważam za zamknięte. (chcesz odpowiedzi poszukaj my nie projektowaliśmy tych silników)

Adn. 4

Swiece żarowe nie podgrzewają silnika tylko paliwo wtryskiwane do cylindra bądz komory spalania. jeżeli czujnik nie widzi temperatury około 50-60*C bedzie podgrzewał świece (również nie my to projektowaliśmy tak jest to czyli jest dobrze pracowali nad tym profesorowie, doktoraci itp.) również uważam za zakończone.

Na wszystkie pytania dostałeś odpowiedź. Temat zamykam ponieważ uważam że wszyscy postarali się odpowiedzieć na twoje pytania. wszystko masz czarne na białym.

Pozdrawiam wszystkich.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 20:17, 29 Lip 2012 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Na każdy temat Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin