Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Witam,początkujący.

 
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Na każdy temat Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Witam,początkujący.
Autor Wiadomość
Gość







Post Witam,początkujący.
Witam wszystkich użytkowników tego forum. Jestem tu nowy. Od roku uczęszczam do technikum i chodzę do klasy "samochodowej". Pierwszym moim wyborem była klasa informatyczna ale jak to bywa w życiu sprawy potoczyły się inaczej... Jednak wbrew pozorom uważam że nie mogłem już lepiej trafić...nie miałem pojęcia że mechanika może być aż tak fascynująca. Piszę to ponieważ wiele nie rozumiem pomimo już tylu lekcji o tym wszystkim. Nigdy nie byłem jeszcze w żadnym warsztacie ani w czymś podobnym,koledzy często się śmieją z mojej niewiedz na te tematy,oczywiście czytam literaturę na ten temat ale tam jest zbyt wiele fachowego języka. Nie mam w domu w czym poszperać w żadnych autach ani w niczym podobnym,najbliższy warsztat jest kilka kilometrów od mojego miejsca zamieszkania,zresztą tam nie ma co zbytnio robić. Praktykę będę odbywać dopiero w 2 klasie, więc od września i mam nadzieję że tam się czegoś nauczę, oprócz teorii którą znam dosyć dobrze o ile mieliśmy ten temat na lekcji. Więc mam mała prośbę do forumowiczów nie śmiejcie się z mojej niewiedzy gdybym chciał udzielić komuś rady na tym forum. W związku z tym mam na razie jedno pytanie(proszę o odpowiedzi w których nie ma zbyt mocnego fachowego języka).W przyszłości będę miał tych pytań więcej ale na razie pytam tylko o to:

O co chodzi z tymi "luzami zaworów" i "ustawianiem luzów zaworowych"?
Moim zdaniem przylgnia grzybka zaworu powinna przylegać do otworu kanału (dolotowego/wydechowego) i nie przepuszczać niczego więc nie powinno tam być żadnych "luzów" w przeciwnym wypadku podczas suwu sprężania ładunek wydostawałby się przez te nieszczelności.
Proszę o wyjaśnienie.
Sob 20:30, 22 Maj 2010
jojtek
Spec
Spec



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
Luz zaworowy kasyje się między wałkiem rozrządu a popychaczami. Zawór jeżeli jest nie wypalony lub gniazdo zaworowa zawsze dolegaja do siebie. Luz zaworowy np. w polonezie jest do wyregulowania na tak zwanej "klawiaturze". dwigienka zaworowa ma odpowiednia przerwe miedzy zaworem która sprawdza się szzelinomierzem. zawór wydechowy ma inny luz i zawór ssący też ma inny luz. W nowszych autach są popychacze chydrałliczne które same regulują przerwe między wałkiem rozrządu a zaworem.
Myśle że zrozumiesz o co chodzi z tym luzem zaworowym


Post został pochwalony 0 razy
Sob 21:15, 22 Maj 2010 Zobacz profil autora
Du-Di
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

Post
Bo to nie chodzi o luz zaworowy pomiędzy grzybkiem zaworu z gniazdem zaworowym tylko o luz pomiędzy trzonkiem zawory z dźwigienką popychacza. I to tam reguluje się luz wkręcając lub wykręcając odpowiednią śrubkę ,
Masz rację w miejscu wskazanym przez ciebie ma być szczelność ,a nad tym czuwa sprężyna lub dwie. Nie sposób opisać każdego rozwiązania , są one podobne .


Post został pochwalony 0 razy
Sob 21:17, 22 Maj 2010 Zobacz profil autora
Gość







Post
jojtek napisał:
. Zawór jeżeli jest nie wypalony lub gniazdo zaworowa zawsze dolegaja do siebie. dwigienka zaworowa ma odpowiednia przerwe miedzy zaworem która sprawdza się szzelinomierzem.


Proszę o jaśniejsze wytłumaczenie pierwszego zdania.

Więc w tym wszystkim chodzi o to : "Nagrzewanie się zaworów w czasie pracy silnika powoduje ich wydłużanie. Na skutek tego zawór może nie zamykać się całkowicie. Również zużycie gniazda zaworowego następuje szybciej, niż krzywki na wałku rozrządu, co może przyczyniać się do utraty szczelności zaworu i spadku mocy silnika.

Utrata szczelności grozi nadtapianiem gniazd zaworowych (a więc zużyciem przylgni zaworowej) oraz grzybka zaworu, ponieważ gorące spaliny przepływając wokół niedomkniętego zaworu powodują nadmierne grzanie się tych elementów.

Aby zapewnić szczelność zaworów przewidziany jest konstrukcyjnie luz zaworowy, w postaci minimalnego odstępu między określonymi elementami w mechanizmie rozrządu. Ten odstęp zwieksza się w miarę wzrostu temperatury pracy silnika, jednak nie powinien zaniknąć całkowicie. Jednak nadmierny luz zaworowy powoduje spadek mocy, zwiększa hałas pracy silnika, i przyczynia się do nadmiernego zużycia układu rozrządu."

Tak ,o to chodzi?
Sob 22:00, 22 Maj 2010
Gość







Post
Dokładnie. Za mały luz zaworowy powoduje niedomykanie się zaworów i w konsekwencji wypalenie grzybków i gniazd. Powoduje to potem "uciekanie" sprężonej mieszanki do kanału. Za duży luz zaworowy powoduje mniejsze otwarcie i krótsze czasy otwarcia zaworu, w konsekwencji utrudnione jest dostarczenie świeżego ładunku mieszanki do cylindra i utrudnione usuwanie spalin. Poza tym za duże luzy miedzy elementami rozrządu powodują szybsze zużywanie wałka, dźwigienek.
Nie 10:11, 23 Maj 2010
Gość







Post
Tak dokładnie wszystko już sobie przeanalizowałem i jest ok. Dziękuję za pomoc.
Nie 12:49, 23 Maj 2010
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Nawet dobre.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Śro 14:18, 26 Maj 2010 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Na każdy temat Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin