Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Dziwny świst na zimnym silniku 2.2 Dti

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Diesel service Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Dziwny świst na zimnym silniku 2.2 Dti
Autor Wiadomość
asterka1
Gość






Post Dziwny świst na zimnym silniku 2.2 Dti
Witam,
Jak w temacie , gdy odpalam auto nad ranem zazwyczaj, to po kilku sekundach doslownie 5-10 sekund od wlaczenia silnika slychac dziwny swist silnika , auto ma moc taka jaka mialo nic nie przerywa, do tego po kilku sekundach zaczyna dymic z rury az osiagnie swoja temperature po czym po kilku minutach przestaje i wszystko jest okej, dzwiek jest podobny do czegos takiego jakby sie turbina zalaczala taki ani swierkotanie ani swist harczenie cos takiego nie jest to glosne ale jest slyszalne. Myslalem ze moze ktoras ze swiec zarowych jest nie aktywna , i nie jestem pewien czy to wlasnie to jest przyczyna? Moze wystarczy zmienic siwece i nie bedzie juz swiszczeć ani dymic na zimnym silniku bezbarwnym kopceniem ? Jak myslicie? Auto to Astra 2.2 Dti
Śro 17:37, 29 Kwi 2009
Gridlock
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jelenia Góra
Płeć: Mężczyzna

Post
Podepnij pod techa, jak pompa to pokaże. Świece nie świszczą i jak któraś jest spalona to kopci na biało i pokazuje na desce awarie. Opisz dokładnie to kopcenie i ten "świst".


Post został pochwalony 0 razy
Śro 19:06, 29 Kwi 2009 Zobacz profil autora
asterka1
Gość






Post
No wiec, opisze to tak :
Zwlaszcza nad ranem gdy jest chlodno lub w zime juz to zauwazylem, gdy odpalam auto , auto odpala normalnie bez problemu czasem troche dluzej kluczyk trzymam aby odpalil ae zawsze odpala, po czym po kilku sekundach slychac taki swist wydobywajacy sie spod maski, swist ma brzmienie takie podobne do tego jak sie zalacza turbina taki swoj odglos nie do opisania, po prostu swiszczy slychac to , po czym po kilku sekundach widac jak z rury wydechowej ulatniaja sie przezroczyste spaliny przezroczyste znaczy , bezbarwne ani czarne ani szare zwykle spaliny wtedy sie silnik grzeje zalozmy, i tak sie jedzie pare min i dalej tak jest dopiero jak wskazowka jest na polu cieplejszym temp silnika przestaje, co do swistu to swist ustapia juz po jakichs 2-3 minutach od odpalenia potem tylko dymi ale tylko gdy jest zimno, gdy jest cieplo nie slychac nic w dzien gdy odpale auto, nie ma takze ,,bezbarwnych '' spalin, a czym objawiala by sie pompa?
Śro 20:05, 29 Kwi 2009
Tarantula
Specjalista
Specjalista



Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Belgia/Małopolska KLI
Płeć: Mężczyzna

Post
Sprawdz pasek alternatora.Może poprostu za luzno siedzi.Sprawdz tez napinacz.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Śro 20:13, 29 Kwi 2009 Zobacz profil autora
Gość







Post
A czy to moze byc tez pompa otoz, dzwiek dochodzi z okolicy jakby gdzies kolo filtra powietrza dokladnie nie wiem bo to taki dziwny swistek, nie jest go glosne, po czym po minucie dwoch, ustepuje jak juz zlapie temperatury, raz 5 min trzyma a raz i dwie jak jade z rana szybciej, nie wiem, sprobuje jakos filtr paliwa wymienic , dawno nie byl wymieniany juz, moze cos jeszcze przy okazji sprobuje pod kompa podlaczyc i spisac bledy. A jesli pompa to czym by sie objawiala podczas jazdy lub podczas uzytkowania auta procz powiedzmy ze bez tego swistu nawet jak to to oby nie.....?????
Sob 17:10, 02 Maj 2009
Gość







Post
Tzn chodzilo mi ze nie dokladnie pod filtrem powietrza, ale wlasnie z tamtej okolicy , na pewno od strony pasazera moze cos od nawiewu, moze cos od klimy? chociaz dzieje sie to na wylaczonej klimie , ale czytalem ze niektrzy maja jak juz trzeba napelnic klime ze jest poswist nawet przy wylaczonej tak maja vectry c np, ja mam u siebie klimatronika moze to tego takze wina nie wiem przypatrze sie jutro cos bardziej nad tym.
Sob 17:18, 02 Maj 2009
Gridlock
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jelenia Góra
Płeć: Mężczyzna

Post
Potwierdzam wypowiedz tarantuli napinacz paska z paskiem do wymiany. co do kopcenia to mam zafire 2.2 DTI i mam to samo. One już tak mają. Tak to sobie tłumacze i dlatego niedługo ja sprzedaje Happy


Post został pochwalony 0 razy
Sob 17:37, 02 Maj 2009 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Diesel service Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin