Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Blokowanie przedniego lewego koła Punto - Usterka?

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Blokowanie przedniego lewego koła Punto - Usterka?
Autor Wiadomość
Gość







Post Blokowanie przedniego lewego koła Punto - Usterka?
Witam wszystkich. Proszę o pomoc w rozwiązaniu "małego?" problemu.
Kupiłem Fiata Punto 1.1 świadom usterki która miała miejsce,wiedząc że bez problemu sobie z nią poradzę,okazuje sie że nie jest to takie proste.
Zawodowo zajmuję się naprawa samochodów i mój przypadek należy co prawda do rzadkich,jednak zawsze umiałem sobie z tym poradzić.
Po tym trochę za długim wstępie opisze problem. Przednie lewe koło cały czas jest lekko przyhamowywane,tylko co jest powodem.
Na początku stwierdziłem że przewód hamulcowy,giętki,jest od wewnątrz "spuchnięty" i uniemożliwia swobodne cofanie się płynu po puszczeniu pedału hamulca.Oczywiście przewód został wymieniony ale problem pozostał,w mniejszym stopniu ale występuje nadal.
Po zdjęciu zacisku,stwierdziłem że tłok obraca sie wokół własnej osi swobodnie i nie potrzeba do tego żadnej siły. Obraca się lekko nawet po chwyceniu szczypcami czy kombinerkami. Sam zacisk również nie jest skorodowany i po zamontowaniu przesuwa się płynnie i bez zacięć "pływa".
Profilaktycznie wymieniłem płyn hamulcowy na DOT5 i układ oczywiście został odpowietrzony.
Niestety,po naciśnięciu na pedał hamulca koło nie obraca się swobodnie i nadal"trzyma". Zużycie klocków i tarczy po tej "wadliwej" stronie również jest znaczne i o około 30% większe od strony prawej. Tarcze i klocki zostały założone nowe na obie strony.
Nie mam już pomysłu co może być jeszcze powodem tego stanu rzeczy. Auto ma znaczne opory toczenia,układ zużywa się szybko,zużycie paliwa również jest duże.
Kolega proponuje jeszcze jedna wymianę przewodu elastycznego oraz całkowite wyjęcie tłoka z zacisku i dokładne sprawdzenie, A co Wy szanowni użytkownicy możecie jeszcze zasugerować.
Będę wdzięczny za wszelkie uwagi i spostrzeżenia.
Wto 16:04, 20 Sty 2009
grzegorz1805
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 585
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WIELKOPOLSKA
Płeć: Mężczyzna

Post
ja bym obstawił na ten zacisk


Post został pochwalony 0 razy
Wto 18:51, 20 Sty 2009 Zobacz profil autora
Gość







Post
Dzięki grzegorz1805 ,też biorę to pod uwagę.Jednak w większości przypadków,tłok nie obracałby się tak lekko. Może jeszcze ktoś wpadnie na jakiś pomysł Rolling Eyes
Wto 19:04, 20 Sty 2009
Tarantula
Specjalista
Specjalista



Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Belgia/Małopolska KLI
Płeć: Mężczyzna

Post
Jak ze stanem opon po tej wadliwej stronie?W czasie jazdy nie ściąga Ci kierownicy na wadliwą strone?


Post został pochwalony 0 razy
Wto 22:33, 20 Sty 2009 Zobacz profil autora
Gość







Post
ja bym sprawdził półosie układ rusznicowy morze być w nim jakaś wada i hamuje tom stronę i też mogą nie przenosi momentu obrotowego i tobie się wdanie że to hamulec
Wto 22:51, 20 Sty 2009
Gość







Post
szerszeni87 jak kropek3 jjest mechanikiem to pewne żeczy mu się nie wydają i potrafi rozrużnić blokujące koło które podejrzewam się mu grzeje od słabo przenoszonego momentu twoja opcja jest bez sensu a ja stawiam na zacisk to tyle z mojej strony.
Wto 23:16, 20 Sty 2009
Gość







Post
Dokładnie tak Panowie...Latem koło znacznie się nagrzewa i jest bardzo brudne od pyłu z klocków,znacznie bardziej jak po stronie prawej. Opony są w bardzo dobrym stanie i nie ma z nimi żadnego problemu a czy "ściąga"? Tak,czasami jak bardziej "trzyma" to samochód ma tendencje do ściągania ale nie jest to związane z oponami czy układem przeniesienia napędu tylko z opisywanym przypadkiem....
Wto 23:28, 20 Sty 2009
Gość







Post
kolego kropek obserwój tłoczek podczas gdy druga osoba naciśnie na chamulec tłoczek powinien wyjść i odrobinę się cofnąć jeżeli tak nie jest to problem z zaciskiem ,w przeciwnym razie sprubuj wymienić przewód miedziany na tym kole może jest jakiś felerny [przytkany]
Śro 1:30, 21 Sty 2009
Gość







Post
ja tylko sugeruje co morze być ja nie podważam kogoś kompetencji
Śro 20:11, 21 Sty 2009
sharkys
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 279
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piła (wielkopolskie)

Post
zrob tak jak mowi Rafał5. sprawdz jeszcze sworznie prowadzace czy lekko chodza, jakowe sa w punto ( nie jestem w stanie znac wszystkich modeli aut Wink (1))


Post został pochwalony 0 razy
Śro 23:42, 21 Sty 2009 Zobacz profil autora
Gość







Post
I co z tym chamulcem bo mnie ciekawi czy sobie poradziłeś i co było przyczyną.
Sob 0:05, 24 Sty 2009
Gość







Post
Jak dojdę do jakiegoś wniosku oczywiście napiszę.Mam nadzieję że w przyszłym tygodniu wszystko powinno się wyjasnić
Sob 14:11, 24 Sty 2009
Gość







Post
sprawdź czy po odkręceniu odpowietrznika koło zacznie się lżej obracać.jeśli tak to sprawdź czy nie jest pedał hamulca podparty czujnikiem stopu.jeżeli nie to pompa hamulcowa do wymiany
Nie 21:16, 25 Sty 2009
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin