Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Blokowanie przedniego lewego koła Punto - Usterka? |
|
Witam wszystkich. Proszę o pomoc w rozwiązaniu "małego?" problemu.
Kupiłem Fiata Punto 1.1 świadom usterki która miała miejsce,wiedząc że bez problemu sobie z nią poradzę,okazuje sie że nie jest to takie proste.
Zawodowo zajmuję się naprawa samochodów i mój przypadek należy co prawda do rzadkich,jednak zawsze umiałem sobie z tym poradzić.
Po tym trochę za długim wstępie opisze problem. Przednie lewe koło cały czas jest lekko przyhamowywane,tylko co jest powodem.
Na początku stwierdziłem że przewód hamulcowy,giętki,jest od wewnątrz "spuchnięty" i uniemożliwia swobodne cofanie się płynu po puszczeniu pedału hamulca.Oczywiście przewód został wymieniony ale problem pozostał,w mniejszym stopniu ale występuje nadal.
Po zdjęciu zacisku,stwierdziłem że tłok obraca sie wokół własnej osi swobodnie i nie potrzeba do tego żadnej siły. Obraca się lekko nawet po chwyceniu szczypcami czy kombinerkami. Sam zacisk również nie jest skorodowany i po zamontowaniu przesuwa się płynnie i bez zacięć "pływa".
Profilaktycznie wymieniłem płyn hamulcowy na DOT5 i układ oczywiście został odpowietrzony.
Niestety,po naciśnięciu na pedał hamulca koło nie obraca się swobodnie i nadal"trzyma". Zużycie klocków i tarczy po tej "wadliwej" stronie również jest znaczne i o około 30% większe od strony prawej. Tarcze i klocki zostały założone nowe na obie strony.
Nie mam już pomysłu co może być jeszcze powodem tego stanu rzeczy. Auto ma znaczne opory toczenia,układ zużywa się szybko,zużycie paliwa również jest duże.
Kolega proponuje jeszcze jedna wymianę przewodu elastycznego oraz całkowite wyjęcie tłoka z zacisku i dokładne sprawdzenie, A co Wy szanowni użytkownicy możecie jeszcze zasugerować.
Będę wdzięczny za wszelkie uwagi i spostrzeżenia.
|
|
Wto 16:04, 20 Sty 2009 |
|
 |
|
 |
grzegorz1805
FACHMAN

Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 585
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WIELKOPOLSKA Płeć:
|
|
|
|
ja bym obstawił na ten zacisk
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 18:51, 20 Sty 2009 |
|
 |
Gość
|
|
|
Dzięki grzegorz1805 ,też biorę to pod uwagę.Jednak w większości przypadków,tłok nie obracałby się tak lekko. Może jeszcze ktoś wpadnie na jakiś pomysł 
|
|
Wto 19:04, 20 Sty 2009 |
|
 |
Tarantula
Specjalista

Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Belgia/Małopolska KLI Płeć:
|
|
|
|
Jak ze stanem opon po tej wadliwej stronie?W czasie jazdy nie ściąga Ci kierownicy na wadliwą strone?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 22:33, 20 Sty 2009 |
|
 |
Gość
|
|
|
ja bym sprawdził półosie układ rusznicowy morze być w nim jakaś wada i hamuje tom stronę i też mogą nie przenosi momentu obrotowego i tobie się wdanie że to hamulec
|
|
Wto 22:51, 20 Sty 2009 |
|
 |
Gość
|
|
|
szerszeni87 jak kropek3 jjest mechanikiem to pewne żeczy mu się nie wydają i potrafi rozrużnić blokujące koło które podejrzewam się mu grzeje od słabo przenoszonego momentu twoja opcja jest bez sensu a ja stawiam na zacisk to tyle z mojej strony.
|
|
Wto 23:16, 20 Sty 2009 |
|
 |
Gość
|
|
|
Dokładnie tak Panowie...Latem koło znacznie się nagrzewa i jest bardzo brudne od pyłu z klocków,znacznie bardziej jak po stronie prawej. Opony są w bardzo dobrym stanie i nie ma z nimi żadnego problemu a czy "ściąga"? Tak,czasami jak bardziej "trzyma" to samochód ma tendencje do ściągania ale nie jest to związane z oponami czy układem przeniesienia napędu tylko z opisywanym przypadkiem....
|
|
Wto 23:28, 20 Sty 2009 |
|
 |
Gość
|
|
|
kolego kropek obserwój tłoczek podczas gdy druga osoba naciśnie na chamulec tłoczek powinien wyjść i odrobinę się cofnąć jeżeli tak nie jest to problem z zaciskiem ,w przeciwnym razie sprubuj wymienić przewód miedziany na tym kole może jest jakiś felerny [przytkany]
|
|
Śro 1:30, 21 Sty 2009 |
|
 |
Gość
|
|
|
ja tylko sugeruje co morze być ja nie podważam kogoś kompetencji
|
|
Śro 20:11, 21 Sty 2009 |
|
 |
sharkys
Mechanior

Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 279
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piła (wielkopolskie)
|
|
|
|
zrob tak jak mowi Rafał5. sprawdz jeszcze sworznie prowadzace czy lekko chodza, jakowe sa w punto ( nie jestem w stanie znac wszystkich modeli aut )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 23:42, 21 Sty 2009 |
|
 |
Gość
|
|
|
I co z tym chamulcem bo mnie ciekawi czy sobie poradziłeś i co było przyczyną.
|
|
Sob 0:05, 24 Sty 2009 |
|
 |
Gość
|
|
|
Jak dojdę do jakiegoś wniosku oczywiście napiszę.Mam nadzieję że w przyszłym tygodniu wszystko powinno się wyjasnić
|
|
Sob 14:11, 24 Sty 2009 |
|
 |
Gość
|
|
|
sprawdź czy po odkręceniu odpowietrznika koło zacznie się lżej obracać.jeśli tak to sprawdź czy nie jest pedał hamulca podparty czujnikiem stopu.jeżeli nie to pompa hamulcowa do wymiany
|
|
Nie 21:16, 25 Sty 2009 |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|