Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
vw passat b4 sworzeń wahacza do wymiany
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
vw passat b4 sworzeń wahacza do wymiany
Autor Wiadomość
jan4426
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post vw passat b4 sworzeń wahacza do wymiany
1. mam do wymiany sworzeń wahacza czy tą częśc wymienia sie parami czy wystarczy jedna strona
ma luzy i stuka cały przód
2. czy ta wymiana jest konieczna? mogę ją przeprowadzic po zimie?
3. czy konieczne jest ustawienie zbieżności/geometrii? zresztą czym to sie rózni i jakie koszty?
4. od 3 lat od kiedy mam auto bardzo mi stuka przednie zawieszenie rok temu scieło mi na zewnątrz przendnie opony mechanik mi ustawil zbieżność na minimalnych luzach i kupilem 2 nowe opony na przód od tej pory opony nie ścina ale jak stukało tak stuka do tego ściąga cały czas na prawo jak jade przez dziury, kocie łby

pozdr


Post został pochwalony 0 razy
Czw 19:02, 18 Lis 2010 Zobacz profil autora
fedorowski
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
1. wystarczy wymiana z jednej strony nietrzeba parami
2. lepiej wymień teraz, po zimie bedzie miał większe luzy i będzie zagrażał bespieczeństwu
3. po wymianie generalnie nie trzeba ustawiać geometri jeżeli była wcześniej ustawiona ,
koszt wymiany sworznia to koszt kilkudziesięciu złotych


Post został pochwalony 0 razy
Czw 19:15, 18 Lis 2010 Zobacz profil autora
jan4426
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
a koszt robocizny?
a czym sie różni geometria od zbieżności
jezdze juz z tym luzem 3 lata


Post został pochwalony 0 razy
Czw 19:26, 18 Lis 2010 Zobacz profil autora
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
Koszty wymiany sa małe. Dbaj o swoje bezpieczeństwo i innych!! Wymieniaj i nie oszczędzaj pieniędzy na to. Jak bedzie za późno to zobaczysz przed sobą rów albo drzewo nie daj Boże jak Ci się koło urwie!


Post został pochwalony 0 razy
Czw 20:24, 18 Lis 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post Re: vw passat b4 sworzeń wahacza do wymiany
jan4426 napisał:
1. mam do wymiany sworzeń wahacza czy tą cześć wymienia się parami czy wystarczy jedna strona
ma luzy i stuka cały przód
2. czy ta wymiana jest konieczna? mogę ją przeprowadzić po zimie?
3. czy konieczne jest ustawienie zbieżności/geometrii? zresztą czym to się rożni i jakie koszty?
4. od 3 lat od kiedy mam auto bardzo mi stuka przednie zawieszenie rok temu ścięło mi na zewnątrz przednie opony mechanik mi ostawił zbieżność na minimalnych luzach i kopiłem 2 nowe opony na przód od tej pory opony nie ścina ale jak stukało tak stuka do tego ściąga cały czas na prawo jak jadę przez dziury, kocie łby

pozdr

Dla twojego bezpieczeństwa i czyjegoś to jest wymiana dwóch sworzni i tulejek gumowych na drążku reakcyjnym i wieszaków i tulejek wahacza i po stukaniu i lepiej dla ucha a nie z takim stukanie jeździć 3 lata??


Post został pochwalony 0 razy
Czw 21:13, 18 Lis 2010 Zobacz profil autora
jan4426
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
czyli co jeszcze do wymiany? mechanik mi mówił ze sworzeń wahacza prawy ale mówił ze moge dopiero na wiosne
jesli tak jezdze to opon nie zajezdze tz nie będzie mi ścinać? a po wymianie zbieżności robic nie trzeba?


Post został pochwalony 0 razy
Pią 10:42, 19 Lis 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Ale czy ciebie nie wkurwia że jedziesz a tu taaaakie stuki,sworzeń jest nie drogi a gumy na drążek reakcyjny groszowe sprawy.A że cię ściąga to tulejki na wahaczu może wybite a przeważnie ta tylna.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 11:43, 19 Lis 2010 Zobacz profil autora
jan4426
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
chciałem wymienic rok temu ale mechanik powiedzial ze luzy są minimalne i ustawil mi tylko zbieżnosc i od tamtem pory nie ścina opon
a stuka tylko na dziurach i kocich lbach i wtedy takze ściąga
czyli rozumiem ze do wymiany jeszcze cos? co ? prawy sworzeń i co jeszcze mam kupic


Post został pochwalony 0 razy
Pią 12:11, 19 Lis 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Co ty masz zmienić to ja nie wiem ale przy tym zawieszeniu to co pisałem sworznie i gumowe tulejki.Kanał montówka do ręki i posprawdza wszystkie luzy lub kołysać samochodem i też znajdzie gdzie stuka.Sworzeń kosztuje około 30zł to za 100zł masz prawie wszystkie tulejki do zawieszenia.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 15:05, 19 Lis 2010 Zobacz profil autora
jan4426
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
teraz zauważyłem ze jak jade mam luz na kierownicy i tak kierownica cięzej chodzi i to po tym jak mi mechanik sprawdzał zawieszenie na kanale


Post został pochwalony 0 razy
Pią 18:18, 19 Lis 2010 Zobacz profil autora
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
jan4426 napisał:
teraz zauważyłem ze jak jade mam luz na kierownicy i tak kierownica cięzej chodzi i to po tym jak mi mechanik sprawdzał zawieszenie na kanale


Pierwsze oznaki ze sworzeń chce wyskoczyć z wahacza;]


Post został pochwalony 0 razy
Pią 19:54, 19 Lis 2010 Zobacz profil autora
jan4426
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
no ale przed sprawdzeniem było ok niewiem co on robil ale tylko takim łomem tego dotykal
i zeby taka różnica?


Post został pochwalony 0 razy
Pią 21:00, 19 Lis 2010 Zobacz profil autora
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
jan4426 napisał:
no ale przed sprawdzeniem było ok niewiem co on robil ale tylko takim łomem tego dotykal
i zeby taka różnica?


Kolego wymieniaj i nawet nie mów że bedziesz jeżdził z tym dalej... Jak ja widze luz u klienta nie wypuszcze go z warsztatu jeżeli tego nie wymieni w tym bądz w innym zakładzie. Dbaj o bezpieczeństwo ludzi bo widze ze twoje Cię nie interesuje!

Nie dotykał tylko szarpał sprawdzając luz sworznia... Niedługo koło Ci odpadnie! znam nie jeden przypadek gdzie ludzie mówili a za miesiąc wymienie po 2 tygodniach laweta przyjeżdza do blacharza na przeciwko zakładu gdzie pracuje...


Post został pochwalony 0 razy
Pią 21:19, 19 Lis 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
jan4426 napisał:
no ale przed sprawdzeniem było ok niewiem co on robil ale tylko takim łomem tego dotykal
i zeby taka różnica?

Naprawdę została ci tylko naprawa zawieszenia nie mówiąc nic o jakiejkolwiek jeździe?!


Post został pochwalony 0 razy
Pią 21:24, 19 Lis 2010 Zobacz profil autora
fifek
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

Post
jan4426 przede wszystkim to podjedz\ na szarpaki na disgnostykę, bo tulejek popękanych zbyt niewyłapiesz, wymień co trzeba i jeździj bezpiecznie.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 21:36, 19 Lis 2010 Zobacz profil autora
jan4426
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
bylem na szarpakach i mechanik nie mówił ze to juz muss do wymiany tylko ze trzeba wymienic
boje sie tylko zeby przez ten luz opon mi nie ścieło z przodu!


Post został pochwalony 0 razy
Sob 11:24, 20 Lis 2010 Zobacz profil autora
Michalbujak3
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 04 Maj 2010
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Post Geometria a zbieżność
Cześć. Pytałeś czym różni się zbieżność od geometrii. Wyjaśniam zbieżność to jeden z elementów geometrii. Koła pojazdu a raczej ukłąd jezdny posiada pewne parametry geometrii: kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, kąt pochylenia kół względem pionowej osi pojazdu, oraz zbieżność. Nie w każdym pojeździe wszystkie te elementy da się regulować, czasem tylko przód czasem i przód i tył. jedynie zbieżność reguluje się w kazdym pojeździe. a Swoja drogą jeśli nie zlikwidujemy wszystkich luzów w zawieszeniu to nigdy nie uda nam się ustawić zbieżności bo przecież po przejechanym metrze wszystko się poprzestawia. dlatego bezsensu jest płacić za geometrie bez kasowania luzów. To że sciąga to wina własnie tulei wachacza. Ja w Omedze miałem do wymiany tuleje i samochód jeździł jak chciał po całej szerokości drogi godzina na warsztacie i jazda jak nowym. MOżna by wymienic to we własnym zakresie ale potrzebna prasa to wyjęcia i wciśniecia nowej tulei. Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Sob 14:09, 20 Lis 2010 Zobacz profil autora
jan4426
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
czyli musze oddac auto do zakladu? czy moze pomóc kolega który zna sie na mechanice i to zrobic w warunkach domowych?

ja placilem za ustawienie zbieżnosci/geometri 40zł i po tym zabiegu juz mi kół nie scina wiec sens byl a jak mechanik mi ustawial na takie lasery mówil ze luz jest w normie


Post został pochwalony 0 razy
Sob 16:31, 20 Lis 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Co to jest za stacja jak luz jest w normie?! zrób sobie tak żebyś nie czuł stukania w zawieszeniu bo to jest baaaardzo wkurwiające i nie do wytrzymania.Pracuję już bardzo długo ale ze stukami w zawieszaniu klienci przyjeżdżają od razu i trzeba wymieniać a ty słyszysz to przez 2 lata.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 16:52, 20 Lis 2010 Zobacz profil autora
jan4426
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
tylko mnie ciekawi dlaczego po tym jak auto bylo na szarpakach i mechanik ogladał podwozie auta to od tej pory prowadzi sie jakby troszke inaczej kierownica cięzej chodzi i luz na kierownicy jest wyczuwalny i w polozeniu na prost kierownica bardzo leciutko sie kreci
wczesniej bylo normalnie i mialem jakby wieksza precyzje prowadzenia
czary?


Post został pochwalony 0 razy
Nie 10:56, 21 Lis 2010 Zobacz profil autora
jan4426
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
aha a tuleje i sworznie wahacza to jest to samo?


Post został pochwalony 0 razy
Śro 11:43, 15 Gru 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
jan4426 napisał:
aha a tuleje i sworznie wahacza to jest to samo?

A szabla i pochwa to jest to samo?


Post został pochwalony 0 razy
Śro 12:33, 15 Gru 2010 Zobacz profil autora
jan4426
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
bo z opisu wychodzi ze to to samo
aha a wymieniając sworznie to odrazu wymieniac tujele gumowometalowe i parami?


Post został pochwalony 0 razy
Śro 13:00, 15 Gru 2010 Zobacz profil autora
mario23
Super Spec
Super Spec



Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląskie Cz-wa
Płeć: Mężczyzna

Post
Jak masz do wymiany sworznie i tuleje to czasem bardziej opłaca sie kupić cały wahacz. A jak druga strona jest w dobrym stanie to nie musisz wymieniać.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 13:37, 15 Gru 2010 Zobacz profil autora
jan4426
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
jak mechanik mówił ze tylko sworzeń to jest sens kupowania tez tuleji?


Post został pochwalony 0 razy
Śro 16:43, 15 Gru 2010 Zobacz profil autora
mario23
Super Spec
Super Spec



Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląskie Cz-wa
Płeć: Mężczyzna

Post
to bez sensu wymień sworzeń i po sprawie.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 17:33, 15 Gru 2010 Zobacz profil autora
jan4426
Starszy młotkowy
Starszy młotkowy



Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
aha a jak 1 mechanik mówil ze sworzeń to kupowac sworzeń czy jeszcze dla pewnosci jechac do 2 mechanika i poprosic zeby zobaczyl
ten pierwszy to patrzył i sprawdzal takim łomem pod autem
ale mechanik mechanikowi nie równy


Post został pochwalony 0 razy
Śro 18:50, 15 Gru 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Jak nie wierzysz żadnemu podjedź pod Policję wytłumaczysz im co ci się dzieje,może ci wytłumaczą.Życzę wreszcie konkretnego działania.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 19:36, 15 Gru 2010 Zobacz profil autora
student
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
Hehehehe na policję?
Ja myślę żebyś podjechał kolego do serwisu, serwis funkcjonuje w podświadomości właścicieli aut jako wyrocznia wszechwiedząca. Pracują tam tacy mechanicy jak wszędzie indziej.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 19:43, 15 Gru 2010 Zobacz profil autora
Kobra_111
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ok. Opola

Post
Nie rozumiem jak mozna jezdzic ze stukaniem w zawieszeniu 2 lata! Sworzen a tuleja to Dwie inne rzeczy. Jak Pan Roman napisal "a szabla i pochwa to samo?" Dokładnie Very Happy Nie to nie jest to samo. Trzeba wymienic sworzen... ale jak stuka Ci 2 lata to wymienilbym tez tuleje wahacza... Ludzie 2 lata z rozklekotanym zawieszeniem...


Post został pochwalony 0 razy
Czw 21:48, 16 Gru 2010 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin