Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
dokręcanie śrub głowicy

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
dokręcanie śrub głowicy
Autor Wiadomość
spock22
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: warszawa
Płeć: Mężczyzna

Post dokręcanie śrub głowicy
Witam
Jak rozumiecie stopnie dokręcania śrub głowicy?

Załóżmy że mamy 3 stopnie : najpierw 25 Nm, 2 stopień 49 Nm i na koniec o 90 st.

Ok.

Jak to należy rozumieć? Czy to znaczy że dokręcam w określonej kolejności wszystkie śruby aż każda będzie dokręcona z momentem 25 Nm, następnie po kolei aż wszystkie będą miały 49 Nm?

Czy może inaczej - dokręcam po kolei 25 Nm, ale jak skończę ostatnią śrubę, to nie wracam do pierwszej żeby dociągnąć do 25 Nm, tylko przechodzę do kolejnego etapu? Pytam bo jak dociągałem do 25 Nm, i wróciłem do pierwszej to oczywiście pierwsza śruba była znów do dokręcenia. Więc zastanawiam się, czy chodzi o to, żeby dociągać wszystkie po kolei aż każa będzie miała 25 Nm?


Post został pochwalony 0 razy
Pon 21:33, 03 Paź 2011 Zobacz profil autora
mario23
Super Spec
Super Spec



Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląskie Cz-wa
Płeć: Mężczyzna

Post
Robisz tak jak masz pierwszy etap 25Nm to dokręcasz tak wszystkie śruby w odpowiedniej kolejności, potem 49Nm to znowu zaczynasz od pierwszej od której zaczynałeś na samym początku i kolejność i trzeci 90 stopni powtórka.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 21:51, 03 Paź 2011 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Tak jak opisujesz na początku 1-2-3 stopień uszczelka ci siądzie do pewnego stopnia później już nie,dawniej śruby głowicy były grube dzisiaj nowe mają inną konstrukcję i działają jak gdyby sprężyna i dlatego nie raz są tylko do jednego dokręcenia głowicy.A też i uszczelki pod głowicę są innej konstrukcji,wykonane jednej blachy lub trzy warstwowe.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 21:54, 03 Paź 2011 Zobacz profil autora
spock22
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: warszawa
Płeć: Mężczyzna

Post
no dobra, ale czy dokręcam w pierwszym etapie aż dotąd aż wszystkie będą miały 25 Nm? czy jak skończę ostatnią z 25 Nm, to nie dociągam jeszcze raz pierwszej i kolejnych?

znajomy mechanik mówił mi żebym nie dociągał jeszcze raz do 25 Nm, tylko od razu szedł dalej. ale przecież jeżeli tak to te śruby pierwsze nie są już dokręcone z 25 Nm, tylko inaczej, a chodzi przecież o to żeby wszystkie miały ten sam moment.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 21:55, 03 Paź 2011 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Tylko raz i następne.


Post został pochwalony 1 raz
Pon 21:57, 03 Paź 2011 Zobacz profil autora
spock22
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: warszawa
Płeć: Mężczyzna

Post
a nie lepiej się ułoży uszczelka jak dociągnę wszystkie w określonej kolejności do 25Nm (tak aby wszystkie miały 25), późienj dalej? bo w ten sposób nie wiadomo czy poprzednie śruby nie mają jednak mniejszego momentu. dokręciłem wszystkie i później sprawdziłem pierwszą i właśnie okazało się że nie ma 25 Nm,


ok czyli robię w następujący sposób:

1. zaczynając od śruby 1 w odpowiedniej kolejności dociągam śruby momentem 25 Nm, od razu, bez stopniowania

2. po ostatniej śrubie dociągniętej 25 Nm, wracam do pierwszej i robię dociąganie w odpowiedniej kolejności do 49 Nm

3. po dojściu do ostatniej wracam do pierwszej i dociągam o 90 st

4. koniec wszystko ok

tak, i w ten sposób rozumiem każde dokręcanie w etapach?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez spock22 dnia Pon 22:20, 03 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
Pon 22:04, 03 Paź 2011 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Możesz zrobić sobie doświadczenie i spróbować a później opiszesz na forum co z tego ci wyszło.Kupujesz uszczelkę to i masz stopnie dokręcenia razem z uszczelką nie musisz szukać w autodatacie.A jak dokręcisz o 90 stopni to dalej będziesz kręcił o dalsze 90 stopni? bo słabo dokręcona?


Post został pochwalony 0 razy
Pon 22:18, 03 Paź 2011 Zobacz profil autora
spock22
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: warszawa
Płeć: Mężczyzna

Post
ok kumam, to samo mówił mi znajomy mechanik. dzięki za pomoc


Post został pochwalony 0 razy
Pon 22:22, 03 Paź 2011 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin