Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Szczelność głowicy

 
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Szczelność głowicy
Autor Wiadomość
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post Szczelność głowicy
Jak domowymi sposobami sprawdzić szczelność głowicy? Powiem tak uszczelka wymieniana około roku temu planowana głowica wraz z blokiem silnika wszystko złożone w kupe ale ciągle panuje nadciśnienie w układzie i to dość duże bo czasami nie idzie węża ścisnąć, korek podmieniany chyba z 10 razy i to samo;/ Brak płynu chłodniczego około 1l na 1000km nie widac wycieków. Teraz auto zaczeło w dodatku dymić na biało (problem opisany w innym wątku). Nie przeszkadza mi to ale niedługo zbankrutuje na płyn chłodniczy;/ Aha temperatura na liczniku nie przekracza nigdy pionu. Myślicie ze pęknięta jest głowica? Czy istnieje sprawdzenie głowicy nie sciągając jej? W sumie nie mam czasu tego robić a z chęcią dowiedziałbym dlaczego panuje takie ciśnienie w układzie chłodzenia;)

Pacjęt BMW e34 2,4 TD (115KM)


Post został pochwalony 0 razy
Wto 11:42, 12 Paź 2010 Zobacz profil autora
mario23
Super Spec
Super Spec



Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląskie Cz-wa
Płeć: Mężczyzna

Post
Jeśli chodzi o sprawdzenie głowicy na szczelność to najlepiej oddać ją do zakładu który regeneruje głowice, wtedy jest pewność, a domowym sposobem nie wytworzy się takiego ciśnienia cieczy i efekt marny. Jeśli uszczelka wymieniana i wszystko planowane to pewnie pęknięta głowica.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 13:05, 12 Paź 2010 Zobacz profil autora
Du-Di
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

Post
Wojowałem podobnie z silnikiem w oplu montereyu. Niby wszystko ok a pakowało mi do układu chłodzenia ,i wzrastało ciśnienie. Problem rozwiązał się wtedy gdy dałem uszczelkę zalecanej grubości ( mierzona mikrometrem ) a nie to co pisało na opakowaniu producenta. Oraz dałem nowe śruby do głowicy . Uszczelkę dałem firmy ( fonetycznie Reinc).


Post został pochwalony 0 razy
Wto 20:17, 12 Paź 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Du-Di napisał:
Wojowałem podobnie z silnikiem w oplu montereyu. Niby wszystko ok a pakowało mi do układu chłodzenia ,i wzrastało ciśnienie. Problem rozwiązał się wtedy gdy dałem uszczelkę zalecanej grubości ( mierzona mikrometrem ) a nie to co pisało na opakowaniu producenta. Oraz dałem nowe śruby do głowicy . Uszczelkę dałem firmy ( fonetycznie Reinc).

Nie możesz dać cieńszej uszczelki pod głowicę jak była bo ci tłok wystaje poza blok i mierzysz ile ci wystaje i dobierasz wtedy grubość uszczelki np;1garbem 2,3,4 garbami lub są otworki,nie we wszystkich silnikach.Nie raz występuje tylko jedna grubość uszczelki.
Przebieg pomiaru dla silnika VW diesel
W wypadku zamontowania nowych tłoków lub
bloku silnika z tłokami zmierzyć tłoki w położeniu
GZP. W zależności od wymiaru użyć prawidłowej
uszczelki pod głowicę, według poniższej tabeli.
Wystawanie tłoka ponad
krawędź bloku karby / otwory
0,91 mm do 1,0 mm 1
1,01 mm do 1,10 mm 2
1,11 mm do 1,20 mm 3
Uwaga
Jeżeli podczas pomiaru uzyskane zostaną różne wyniki ważny jest wynik z największą wartością.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Roman59 dnia Wto 21:06, 12 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Wto 21:05, 12 Paź 2010 Zobacz profil autora
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
Temat tyczy mojego problemu a nie grubości uszczelki:P U mnie tłoki nie wystawały i jest tylko jeden model uszczelki:P Trzymajmy się tematu:)

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Śro 8:32, 13 Paź 2010 Zobacz profil autora
rawracer
Fachura
Fachura



Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce
Płeć: Mężczyzna

Post
Moge napisac,moze sie kiedys przyda jak ktos bedzie wertowac tematy,ze nafta ma bardzo duze wlasciwosci penetrujace i przenika nawet przez zardzewiale gwinty po czasie.
Co do glowicy to nie wiem czy da rade sprawdzic,ale napewno przy pomocy nafty domowym sposobem mozna sprawdzic szczelnosc zaworow i gniazd.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 10:52, 13 Paź 2010 Zobacz profil autora
student
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
Ciężko było by sprawdzić szczelność bez ściągania...
Możesz zdjąć kolektory i zobaczyć czy wewnątrz nie ma jakiś rys, w wydechowym rysy te będą z takim białawym nalotem. W sumie w ciężarówkach łatwiej jest to zrobić bo silnik elegancko widać a w osobówce możesz próbować.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 18:36, 13 Paź 2010 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
Są specjalne testy chemiczne pozwalające określić czy spaliny dostają się do płynu chłodniczego. Widziałem raz to na allegro lub popytać w serwisie czy nie robią takiej usługi.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 20:40, 13 Paź 2010 Zobacz profil autora
YaSIu
Młotkowy
Młotkowy



Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świdnica
Płeć: Mężczyzna

Post Re: Szczelność głowicy
Kełysz napisał:
Jak domowymi sposobami sprawdzić szczelność głowicy? Powiem tak uszczelka wymieniana około roku temu planowana głowica wraz z blokiem silnika wszystko złożone w kupe ale ciągle panuje nadciśnienie w układzie i to dość duże bo czasami nie idzie węża ścisnąć, korek podmieniany chyba z 10 razy i to samo;/ Brak płynu chłodniczego około 1l na 1000km nie widac wycieków. Teraz auto zaczeło w dodatku dymić na biało (problem opisany w innym wątku). Nie przeszkadza mi to ale niedługo zbankrutuje na płyn chłodniczy;/ Aha temperatura na liczniku nie przekracza nigdy pionu. Myślicie ze pęknięta jest głowica? Czy istnieje sprawdzenie głowicy nie sciągając jej? W sumie nie mam czasu tego robić a z chęcią dowiedziałbym dlaczego panuje takie ciśnienie w układzie chłodzenia;)

Pacjęt BMW e34 2,4 TD (115KM)

Nie sprawdzisz głowicy domowymi sposobami - zdemontuj ją i oddaj do zakładu w którym remontują głowice. Co do samego ciśnienia w układzie - kiedyś miałem podobnie, też w BMW tyle że w benzynie - w układzie panowało mega nadciśnienie taki, że nie można było ścisnąć węży. Też już miałem zrzucać głowicę ale gdzieś przeczytałem żeby go dobrze odpowietrzyć. Odpaliłem silnik, wykręciłem korek i w ten sposób silnik pracował ze 30 min i nic się nie działo. Po tym czasie poziom płynu w zbiorniczku się podniósł i zaczęło wywalać płyn. Zakręciłem korek i od tego czasu skończyły się problemy z nadciśnieniem w układzie chłodzenia Smile Sprawdź to dokładnie bo BMW często ma problemy z chłodzeniem


Post został pochwalony 0 razy
Śro 22:53, 13 Paź 2010 Zobacz profil autora
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
Układ odpowietrzam za kazdym razem gdy dolewam płynu. Nie sorry gdy zalałem płyn zimowy to przez pierwsze 1000 km było spokojnie nawet temperatura nie urosła do pionu... Ale gdy już płyn "gdzieś" uciekł zaczoł grzać sie do pionu (nie wiecej) i to ciśnienie w układzie. Słyszałem o preperatach do sprawdzenie szczelności głowicy, uszczelek. tutaj jest zaprezentowany filmik;)

http://www.youtube.com/watch?v=skKwZk42euE&feature=related. W zimie bede sie bawił z tym autem bo na razie brak czasu ne pozwala mi na rozberanie auta ale wiem ze musze się szykować na remont głowicy. Aprpo jeżeli pęknięcia są widoczne w kanałach dolotowych, wylotowych można je zaspawać tak?

Z góry dziekuje

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Czw 9:42, 14 Paź 2010 Zobacz profil autora
karol83
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 538
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: pomorskie
Płeć: Mężczyzna

Post
kiedyś miałem taki przypadek w vw 1.6td i gdy lekko sie go przegrzało to zaraz siadała uszczelka, jak za łozylm uszczelkę z najwyższej pułki i dobrze dokrawając dynamometrycznym problem miną.
Dodam ze w vw standard w diesel pękają głowice miedzy zaworami.i objawy sa podobne


Post został pochwalony 0 razy
Pią 17:40, 15 Paź 2010 Zobacz profil autora
student
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
No spawają głowice, wszystko zależy od pęknięcia


Post został pochwalony 0 razy
Nie 22:48, 17 Paź 2010 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Mechanika samochodowa / Mechanika pojazdowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin