Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Koło dwumasowe - zamiana na sztywne.

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Na każdy temat Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Koło dwumasowe - zamiana na sztywne.
Autor Wiadomość
vivaldi
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ostrołęka

Post Koło dwumasowe - zamiana na sztywne.
Czy ktoś może mi wyjaśnić czy wymiana koła dwumasowego na koło sztywne <oczywi> jest w jakiś sposób szkodliwa dla innych podzespołów auta?
Szczególnie chodzi mi o silnik benzynowy M52 z BMW E39.

Wogóle to zastanawia mnie po co się montuje dwumasy w silnikach benzynowych? Jakie to ma zalety?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez vivaldi dnia Wto 8:02, 15 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
Pon 21:37, 14 Wrz 2009 Zobacz profil autora
ponin
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 459
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: UE
Płeć: Mężczyzna

Post
prawdopodobnie że skrzynia cierpi jeżeli zmienisz na zwykłe
jakiś czas temu zamontowałem klijentowi taki zamiennik do lag.2.2dci i śmiga zadowolony do dziś a zrobił już45 tyś
dwumasowe rozleciało się po60 tyś. z tym ze cały czas przyczepa była
jeżeli lubisz agresywną jazde to zaryzykuj i załóż zwykłe napewno niezepsuje się tak szybko ja dwumasowe
'' dwie masy kupa kasy '' Smile


Post został pochwalony 0 razy
Pon 23:43, 14 Wrz 2009 Zobacz profil autora
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
ponin napisał:
prawdopodobnie że skrzynia cierpi jeżeli zmienisz na zwykłe
jakiś czas temu zamontowałem klijentowi taki zamiennik do lag.2.2dci i śmiga zadowolony do dziś a zrobił już45 tyś
dwumasowe rozleciało się po60 tyś. z tym ze cały czas przyczepa była
jeżeli lubisz agresywną jazde to zaryzykuj i załóż zwykłe napewno niezepsuje się tak szybko ja dwumasowe
'' dwie masy kupa kasy '' Smile


Ja nie mam problemu z dwumasem choc juz mam 250 000 no w sumie był problem bo odpadł nit ale go zanitowałem. Nie wiem czy jest zamiennik do e39. Jezeli jest to kup koło jednomasowe nowy docisk i nowa tarcze ze sprezynkami (on jest wtedy elastyczna a nie koło)

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Wto 14:55, 15 Wrz 2009 Zobacz profil autora
vivaldi
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ostrołęka

Post
Jak ja miałem 250 000 to też o dwumasie nie myślałem.
Autko to kombiak i często ma co wozić na pace i przyczepie.
Dwumas trochę stuka i czasem silnik wpada w lekkie wibracje.
Zaczyna mi się też odzywać łożysko oporowe w sprzęgle i się zastanawiam czy wymienic sprzęgło na dedykowane do dwumasy czy wymienić całość?
Bo jeśli miała by się niedługo rozsypać to chyba wyjdzie nie ekonomicznie.
Ale jeśli mam tą zmianą powiedzmy zakatować skrzynię lub coś jeszcze innego to sam nie wiem...?
Znalazłem zestaw ze sztywnym kołem ale niby do silników 2500 i 2800.
Ja mam 2000 ale też m52. Moze znajdę i do mojego.
Zastanawiam się czy sztywne koło od silnika m50b20 by nie podeszło bo to przecież praktycznie taki sam silnik <poza>


Post został pochwalony 0 razy
Wto 20:52, 15 Wrz 2009 Zobacz profil autora
boss22
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Post
Witam. podlacze sie delikatnie z malym offem.
To w benzynach BMW jest dwumasa?


Post został pochwalony 0 razy
Pią 19:40, 18 Wrz 2009 Zobacz profil autora
vivaldi
Starszy podawacz kluczy
Starszy podawacz kluczy



Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ostrołęka

Post
No niestety jest dwumasa. I to jeszcze w R6. Zastanawiam się po co to zastosowali?
W starszych bmw były sztywne koła. Następnie były i sztywne i dwumasy w zależności czy auto miało klimę czy nie.
A w e39 są już tylko dwumasy.

Szkoda , że nikt nie podpowie konkretnie bo jeśli by była taka możliwość to bym chętnie zamienił dwumasę na sztywne koło.

Czy nikt nie wie czy podejdzie z silnika M50 do silnika M52 o tej samej mocy?
Z tego co się dowiedziałem do tej pory to samo koło da się zmienić bez kłopotów ale może być kłopot ze skrzynią biegów bo dwumasa jest grubsza i w obudowie skrzyni biegów jest na nią więcej miejsca. I może nie sięgać wyprzęgnik.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 9:56, 20 Wrz 2009 Zobacz profil autora
sharkys
Mechanior
Mechanior



Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 279
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piła (wielkopolskie)

Post
przerabialem temat w mondeo MK3 , zamiast dwumasy zakladalem sztywne kolo ale kompletne ze sprzeglem i lozyskiem-wysprzeglikiem(mondeo z 9o konnym motorem diesel) auto lata jak ta lala


Post został pochwalony 0 razy
Nie 10:50, 20 Wrz 2009 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Na każdy temat Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin