Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
pytanie o układ chłodzenia

 
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Na każdy temat Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
pytanie o układ chłodzenia
Autor Wiadomość
dawidostep
Fachura
Fachura



Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3

Płeć: Mężczyzna

Post pytanie o układ chłodzenia
mam takie pytanie
odpalam auto i dopóki silnik nie osiągnie 90st to ten duzy wąż ma byc zimny co idzie do chlodnicy?
i jak osiągnie 90st to ma sie wtedy otworzyc termostat i ma byc ten waż gorący tak?
i jak jest otwarty termostat to chlodnica powinna byc cala gorąca?
wg mnie u góry jest gorąca ale na dole jest letnia czemu tak sie dzieje?
a co do termostatu to gotowalem go w garnku i nie widzialem zeby sie w nim cos przesuwalo itp
a co do wentylatora to wyjasnijcie mi dlaczego tak trudno mi załączyc go?
musi byc totalny upal, klima on, i musi stac auto to zastartuje po parenastu minutach
kolega ma diesla tdi to jemu zawsze startuje po kilku minutach nawet zimą mówił
a niby diesla tak ciezko zagrzac w przeciwienstwie do benzyny
auto volvo s40 1,8 1996

pozdr


Post został pochwalony 0 razy
Sob 20:17, 18 Sie 2012 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
Termostatu się nie sprawdza tylko wymienia .
Tak ma być.
Może masz coś nie tak z wiatrakiem .
Ps klima zawsze włącza wiatrak .


Post został pochwalony 0 razy
Sob 20:37, 18 Sie 2012 Zobacz profil autora
dawidostep
Fachura
Fachura



Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3

Płeć: Mężczyzna

Post
owszem ze wlacza ale wiatra klimy
a ten drugi od chlodnicy to powinien tez startowac jak jest chlodniej??


Post został pochwalony 0 razy
Nie 9:31, 19 Sie 2012 Zobacz profil autora
Roman59
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 226 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

Post
dawidostep napisał:
owszem ze wlacza ale wiatra klimy
a ten drugi od chlodnicy to powinien tez startowac jak jest chlodniej??

Chłopie ale to już przerabiałeś we wcześniejszych postach znaj sobie jakiś inny temat,bo go zamknę.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 11:11, 19 Sie 2012 Zobacz profil autora
dawidostep
Fachura
Fachura



Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3

Płeć: Mężczyzna

Post
czyli wentylator nie musi chodzic?


Post został pochwalony 0 razy
Sob 18:11, 25 Sie 2012 Zobacz profil autora
student
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
Wymień termostat jak się nie otwiera

Wentylator może nie działać

Może czujnik nie działać

Może prąd do niego nie dochodzić

Może nie nagrzewasz wystarczająco auta żeby się załączył

Wentylator klimy to co innego mimo że też jest przy chłodnicy.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 11:20, 26 Sie 2012 Zobacz profil autora
dawidostep
Fachura
Fachura



Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3

Płeć: Mężczyzna

Post
termostat wymienilem! poprzedni byl ORIGinalny z 96 i nic to nie dalo nadal niema polowy skali a prawie polowa tak ok 1/3

wentylator dziala ale bardzo trudno nagrzac auto zeby on sie zalaczyl, to jakim cudem kolega ma diesla i on zimą nagrzeje go na jalowych tak ze mu sie zalaczy? a ja mam benzyne i zeby zalaczyc wentylator to musi byc upal 40st, klima na maxa, stanie dobre 20min i czekanie
a diesle niby trudno zagrzac a wentylator startuje

myslalem ze zawsze musi wentylator dzialac jak auto osiągnie optymalną temp


Post został pochwalony 0 razy
Czw 18:40, 30 Sie 2012 Zobacz profil autora
student
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
Słuchaj...
Jedne auto ciężko przegrzać, innego prawie się nie da... Rozumiesz?
Tak jak masz jest dobrze.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 20:40, 31 Sie 2012 Zobacz profil autora
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
poczytaj o temperaturach spalania się oleju napedowego i benzyny.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 21:06, 31 Sie 2012 Zobacz profil autora
dawidostep
Fachura
Fachura



Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3

Płeć: Mężczyzna

Post
ok tylko ze czytam a pisza np ze jak sie odpowietrza uklad chlodzenia to nalezy czekac do wlaczenia sie wiatraka chlodnicy
no to ja moge czekac do usranej śmierci i nigdy on sie nie wlaczy
termostat mam nowy
wiec nie kumam dlaczego diesle niby ciezko je nagrzac ale wentylator chlodnicy startuje nawet zimą gdy jest mróz a u mnie w benzynie to ciezko go zalaczyc
zalaczac sie zalacza ale musi byc klima wlaczona i jak pisalem dobre 35st i stanie w miejscu parenascie, dziesiat minut


Post został pochwalony 0 razy
Sob 10:14, 01 Wrz 2012 Zobacz profil autora
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
pocytaj o temperaturach spalania jeszcze raz.

To nie czekaj tylko poprostu odpal auto zalej płyn jedź się przejedz 10km i zobacz stan płynu. Może Volvo tak ma że jest zaprojektowany żeby nie przegrzewać silnika. Daj mu troche po garach (na benzynie) prawie do odcięcia i zobacz czy przekroczy 90*C jeżelli nie to się ciesz ze masz taki wydajny układ chłodzenia.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 10:57, 01 Wrz 2012 Zobacz profil autora
dawidostep
Fachura
Fachura



Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3

Płeć: Mężczyzna

Post
ok a czemu na garach dawac tylko na benzynie?
krecilem juz nie raz do odcinki i zawsze wskazówka stoi na 1/3 skali

byłem u takiego jednego mechanika to mi chcial termostat wymieniac mowilem ze juz sam nowy dalem a on ze to nie mozliwe ze na spawnym termostacie nie moze wiatrak zastartowac i ze termostat na pewno jest trefny
pokazywal swoje auto turbodiesla (diesle sie o wiele wolniej przeciez nagrzewają a zimą wrecz nie mogą sie nagrzac mimo ze temp spalania jest wyższa) no i wiatrak bez problemu zastartowal jak bylo 1/2 skali

wiem o tym ze diesle mają wyzszą temp w komorze spalania to dlaczego do diesli montują grzalki elektryczne bo nie da sie ich zimą ngrzaC????

kazdy mi mówil ze jak termostat jest zepsuty to wiatraka nie zalaczy


Post został pochwalony 0 razy
Sob 11:31, 01 Wrz 2012 Zobacz profil autora
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
kuźwa nie wytrzymam! który diesel w zimie nie może się nagrzać bo ja nie mam z tym problemu w lecie w zimie zawsze jest 90*C. grzalka jest do paliwa a nie do silnika jedynie swiece żarowe zeby podgrzać komore spalania a w szczególności wtryskiwane paliwo. po 2 w benzynie masz mniej wody w układzie chłodzenia. Skad ci się wzięło ze diesla nie idzie nagrzać? termostat nie ma nic do wiatraków (jedynie gdy jest ciągle otwarty).


Post został pochwalony 0 razy
Sob 11:45, 01 Wrz 2012 Zobacz profil autora
dawidostep
Fachura
Fachura



Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3

Płeć: Mężczyzna

Post
to po co sie montuje wiatraki jesli one są zbedne jesli wystarczy autu tylko sama ciecz krążąca to po co wiatraki?
dodam ze jak daje po garach i to w upalny dzien powyzej 35st to wskazówka nawet jeszcze spada do 1/4 jak np szybko gnam autostradą

znajomi mają diesle i wiem co pisze nagrzewająsie wolniej jak zimą benzyne nagrzam w 5km to diesla w 15-20km
znajomy jezdzi autokarami to mówił ze zimą to sie webasto wlacza bo nie da rady nagrzac autokaru do 80st jesli webasto nie pracuje


Post został pochwalony 0 razy
Sob 14:59, 01 Wrz 2012 Zobacz profil autora
Doktor
FACHMAN
FACHMAN



Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
co tu wogóle gadać.. chcesz zagotowac fure? zaden problem. Usiadz wygodnie, odpal, potrzymaj gaz na 3--5tys i masz 90 stopni w 3 minuty, chcesz wiecej potrzymaj dłuzej. Gwarantuje Ci ze sie wiatrak włączy po przekroczeniu 100stopi -a czemu - bo taki masz termowłacznik. A ja bedziesz dalej trzymał to sobie ugotujesz silnik i sie wysra uszczelka pod głowica. Pamietaj ze w tym wszystkim chodzi o to zeby silnik łapał temperature pracy w miare szybko i cały czas ja trzymał na okreslonym poziomie- ok 90stopni. Tyle koniec.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 0:30, 02 Wrz 2012 Zobacz profil autora
Kełysz
ADMIN
ADMIN



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

Post
dawidostep napisał:
to po co sie montuje wiatraki jesli one są zbedne jesli wystarczy autu tylko sama ciecz krążąca to po co wiatraki?
dodam ze jak daje po garach i to w upalny dzien powyzej 35st to wskazówka nawet jeszcze spada do 1/4 jak np szybko gnam autostradą

znajomi mają diesle i wiem co pisze nagrzewająsie wolniej jak zimą benzyne nagrzam w 5km to diesla w 15-20km
znajomy jezdzi autokarami to mówił ze zimą to sie webasto wlacza bo nie da rady nagrzac autokaru do 80st jesli webasto nie pracuje


chyba starego autosanu:) Jeżeli ma włączone ogrzewanie na cały autobus to zagrzej w nim jakies 50L wody! A ja znów mówie ze benzyny wolniej nagrzewają. Kolegą też tak trujesz?

doktor dobrze napisał.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 10:20, 02 Wrz 2012 Zobacz profil autora
dawidostep
Fachura
Fachura



Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3

Płeć: Mężczyzna

Post
wiec tak nie chce przegrzać silnika tylko chce aby nie był niedogrzany, mówicie zeby go przegonic to ja nie raz w upalny dzien przegonilem go do odcinki na autostradzie z klimą to wtedy temp opadla jeszcze z 1/3 na 1/4 podejrzewam ze przez wiatr, podnosic t osie nigdy nie podniosla na 1/2 a termostat niby nowy
Bo piszą wszędzie ze jak sie odpali silnik to po paru minutach powinien włączyć sie wentylator od chlodnicy no to u mnie to jest niemozliwością
Wentylator owszem włącza sie ale musze np w upalny dzien pojezdzic po mieście potem przyjechac stanąc na placu wyjsc i czekac parenaście minut to gdy klima pracuje to sie wtedy włacza wentylator od chlodnicy i pracują 2 naraz ale tylko na chwilke sie wlacza a jak klime wyłacze to juz żaden wentylator nie będzie pracował.
dziwi mnie po co montują te wentylatory jesli obieg plynu jest az za nadto do chlodzenia, przeciez jak wyjmiemy termostat to nigdy 90st nie uzyyskamy nawet w afryce.

co do autokatu to facet jezdzi nowym mercem tourismo i w kazdym autokaze mówił ze te silniki są tak zaprojektowane ze sie nie grzeją tak ze zimą zawsze trzeba na webasto jechac bo inaczej ogrzewanie nie bedzie dzialac

Zresztą taka jest obiegowa opinia ze diesle są zimnolubne i o grzalki to mi chodzilo o grzalki podgrzewające plyn chlodniczy np jak diesel jest zimny to sie grzalka wlacza zeby go w ogóle nagrzac do 90st, w benzynie sie grzalek nie montuje a w dieslach tak i nie chodzi mi o grzalki tz świece ani do podgrzewania paliwa tylko o grzalki podgrzewajace silnik i plyn chlodnicy!


Post został pochwalony 0 razy
Nie 10:37, 02 Wrz 2012 Zobacz profil autora
dawidostep
Fachura
Fachura



Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3

Płeć: Mężczyzna

Post
odpalilem, czekalem i po 30min pracy na jalowych obrotach wkoncu wentylator sie wlaczyl ten od chlodnicy! no i pracowaly 2 bo od klimy w cyklach co 10s no i od chlodnicy raz na pare minut
na zew bylo 20C
no i to tylko dlatego sie wlaczyl bo klima pracowala jak klima nie pracuje to nie ma szans na wlaczenie wentylatora

Czy to normalne ze sprezarka+wentylator klimy pracują 6s nie pracują 6s, pracują 10s nie pracują 10s i tak w kółko? nie powinna chodzic non stop?


Post został pochwalony 0 razy
Pon 17:27, 03 Wrz 2012 Zobacz profil autora
soviet100
Moderator
Moderator



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice - Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

Post
Znajdź se warsztat i tam ich męcz .


Post został pochwalony 0 razy
Pon 18:32, 03 Wrz 2012 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum dla mechaników samochodowych Strona Główna » Na każdy temat Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin